Zwrot towaru 

     Gość może zwrócić produkt w dniu zakupu lub później i nie jest konieczne przedstawianie dowodu zakupu. Kasjer musi zwrócić pieniądze z kasy lub na kartę i przebić czek fiskalny ze znakiem zwrotu. 

     Rodzaje zwrotów 

     W Syrve istnieją dwa rodzaje zwrotów: 

Magazyn — zwrot sprzedaży, gdy jeden lub więcej towarów zostanie zwróconych z powrotem do magazynu firmy. Generowany jest dokument Zwrot od kupującego

Z poza magazynu — zwrot sprzedaży, gdy wydawane są tylko pieniądze, a towar nie jest zwracany z powrotem do magazynu firmy. 

     Zwrot towaru metodą odpisu 

     W przypadku metody odpisu dostępne są dwa rodzaje zwrotów: 

 Zwrot produktu gotowego/półproduktu — produkt gotowy lub półprodukt jest zwracany do magazynu, jeśli  w polu Metoda odpisu na schemacie blokowym określono Odpisz gotowe danie/przygotowanie

 Zwroty składników — składniki wymienione w marszrucie są zwracane do magazynu, jeśli  opcja Odpisz składniki  jest określona w polu  Metoda odpisu w marszrucie. Określone składniki zostaną zwrócone do magazynu. Możesz je zobaczyć w  zakładkach Zapasy i Ruch w  aplikacji Syrve Office. 

     Prawa dostępu 

  • Dokonaj zwrotu czekiem” (F_STRN) – dla zwrotu towaru z magazynu. 
  • Zwrot płatności czekiem bez zwrotu do magazynu” (F_SWWOFF) — w przypadku zwrotu towarów poza magazyn. 

     Okno zwrotu 

     Aby dokonać zwrotu, kliknij      przycisk → Zwróć

     Po lewej stronie okna wyświetlana jest lista towarów, które klient zwraca. Poniżej znajdują się standardowe przyciski do zarządzania listą dań: 

Przyciski do zwiększania i zmniejszania liczby porcji na jednostkę. 

Przycisk do wprowadzania wymaganej liczby porcji, w tym wartości ułamkowej. 

Przycisk do zmiany ceny zwrotu dania. 

Przycisk, aby usunąć wybraną pozycję. 

     Po prawej stronie okna znajduje się sekcja do wyszukiwania dań w menu. Jeśli nie ma w nim produktu, aby powrócić, kliknij przycisk Wszystkie pozycje. Zobaczysz cały katalog pozycji, w którym chcesz znaleźć odpowiedni produkt. 

 W  menu Zaawansowane można skonfigurować następujące parametry: 

  • Rodzaj zamówienia. Konieczne jest określenie, czy kwota podatku VAT zależy od rodzaju zamówienia i jest ustawiona w Ustawieniach sprzedawcy w zakładce  korzyści z tytułu podatku VAT
  • Oddział. Służy do określenia magazynu, do którego będzie rejestrowany odbiór towaru. 
  • System podatkowy. Ten element jest dostępny, jeśli  w Ustawieniach przedsiębiorstwa handlowego wybrano kilka systemów podatkowych. Jego nazwa zostanie wydrukowana na potwierdzeniu zwrotu. 

 Domyślnie pieniądze są zwracane w gotówce. Jeśli chcesz zwrócić płatność na kartę, kliknij  przycisk Zmień typ płatności  i wybierz żądaną pozycję w oknie, które się otworzy. 

     Zamknięte zlecenia na otwartej zmianie 

  1. Kliknij  przycisk Zamknięte zamówienia  i wybierz zamówienie, które chcesz zwrócić. 
  1. Wybierz jedną z dostępnych opcji zwrotu: Częściowy zwrot, Pełny zwrot lub Częściowy zwrot czekowy
  1. Wybierając opcję Pełny zwrot , wszystkie elementy zamówienia zostaną zwrócone, a gość otrzyma zwrot pełnej ceny. 
  1. Po wybraniu opcji Częściowy zwrot należy wybrać pozycje z zamówienia do zwrotu. Więcej informacji na temat zwrotów częściowych znajdziesz w dalszej części tego artykułu. 
  1. Wybierając opcję Częściowy zwrot czekiem , pozycje w zamówieniu zostaną odpisane, a gość otrzyma pełny zwrot poniesionych kosztów. 
  1. Dokończ zwrot zamówienia. 

 Uwaga: W przypadku zamkniętych zmian gotówkowych  dostępna jest tylko opcja Częściowy zwrot. Można jednak wybrać wszystkie pozycje w zamówieniu, które mają otrzymać częściowy zwrot. 

     Zwroty spoza magazynu 

Na przykład, gdy gość otrzymuje zwrot kwoty czeku bez zwrotu towaru do magazynu, wymaga to: 

  1. Kliknij      → Zwrot towaru
  1. Wybierz dania, za które gość potrzebuje zwrotu pieniędzy. Danie dodawane jest do listy po aktualnej cenie w cenniku. 
  1. Jeśli produkt zostanie zwrócony w innej cenie, możesz wprowadzić go ręcznie, klikając w przycisk 
                                                                     
  1. Domyślnie pieniądze są zwracane w gotówce. Jeśli chcesz zwrócić pieniądze na kartę, kliknij  przycisk Zmień typ płatności i wybierz inny rodzaj płatności. 
  1. W elemencie Zaawansowane  określ  Typ zlecenia, System podatkowy i Oddział. Ich opis, patrz poniżej. powyżej
  1. Kliknij  przycisk Obróć

     Zwrot towaru do magazynu 

     Do zwrotów magazynowych potrzebny jest dokument, który zarejestruje przyjęcie towaru w magazynie oraz przepływ pieniędzy. Jest on generowany na podstawie rodzaju płatności, którą należy utworzyć ręcznie. System automatycznie określa, z jakiego rodzaju płatności skorzystać i podstawia go dokumentem zwrotu. 

Aby utworzyć niestandardowy typ płatności: 

  1. W Syrve Office otwórz opcje Sprzedaż detalicznaTypy płatności
  1. Kliknij  przycisk Dodaj
  1. Wpisz nazwę typu płatności. 
  1. W  polu Typ wybierz opcję Skonfigurowany typ płatności
  1. Jako podstawowy typ płatności wybierz Gotówka
  1. W  polu Typ dokumentu  wybierz opcję Zwrot od nabywcy
  1. Określ konto przychodów i konto odpisu

Zwrot towaru po okazaniu przez klienta dowodu zakupu: 

  1. Naciśnij przycisk      → Zamknięte zamówienia lub Zamówienie  zmiany got zmian kasowych
  1. W nowym oknie wprowadź numer zamówienia lub paragonu i kliknij OK. 
                                                
  1. Wybierz zamówienie i kliknij przycisk Zwróć zamówienie
  1. Otworzy się okno zwrotów. Lista produktów zawiera listę wszystkich produktów w zatwierdzeniu, usuń niepotrzebne produkty. W razie potrzeby zmień cenę towaru. 
  1. W elemencie   Zaawansowane określ  System podatkowy. Wartości Typ zamówienia  i Oddział  są pobierane z paragonu, który generuje zwrot. 
  1. Naciśnij  przycisk Do magazynu
  1. Kliknij  przycisk Zwrot

Zwroty bez paragonu 

     Przykład sytuacji, w której klient zwraca towar i nie posiada paragonu. W takim przypadku przedmiot nie zostanie zarezerwowany. 

     Aby otrzymać zwrot pieniędzy: 

  1.   Naciśnij przycisk  → Zwrot produktu
  1. Wybierz produkty, za które gość chciałby otrzymać zwrot pieniędzy. Przedmioty zostaną wyświetlone na liście w aktualnej cenie.  
  1. Jeśli potrzebujesz zwrócić produkt w innej cenie, musisz wprowadzić go ręcznie, klikając przycisk 
                                                                      
  1. Domyślnie zwroty są dokonywane w gotówce. Jeśli chcesz zwrócić środki na kartę bankową, musisz kliknąć  przycisk Zmień typ płatności i wybrać inny rodzaj płatności. 
  1. W elemencie Dodatkowo możesz określić Typ zamówienia i Branżę. Więcej szczegółów opisano powyżej. 
  1. Kliknij przycisk Zwrot

     Częściowy zwrot pieniędzy 

     Możesz zaoferować swoim gościom częściowy zwrot pieniędzy zarówno za otwarte, jak i zamknięte zamówienia zmianowe. 

W tym miejscu dostępne są dwie opcje: 

  1. Zwrot z odpisaniem, na przykład, jeśli Twojemu gościowi nie spodobał się zamówiony produkt. 
  1. Zwrot bez odpisu, na przykład, jeśli przedmiot został uwzględniony w zamówieniu przez pomyłkę lub z podobnych powodów. 

Aby dokonać częściowego zwrotu, musisz: 

  1. Przejdź do zakładki Zamknięte zamówienia  w głównym oknie Syrve POS. 
  1. Wybierz zamówienie, aby uzyskać częściowy zwrot kosztów. 
  1. Kliknij Częściowy zwrot
  1. Kliknij przycisk wyboru 
                                                 

aby wybrać pozycje zamówienia, które chcesz zwrócić, lub kliknij po lewej stronie obok nazwy pozycji, którą chcesz obrócić, aby obok wybranych pozycji pojawiły się strzałki        

  1. Kliknij  przycisk Powrót do magazynu, jeśli produkt zostanie zwrócony bez odpisu. W przeciwnym razie nie musisz naciskać tego przycisku. 
  1. Wybierz jedną z dostępnych metod zwrotu, np. gotówkę, klikając przycisk Metoda zwrotu
  1. Kliknij  przycisk Zmień cenę, jeśli cena zwrotu różni się od ceny w zleceniu. 
  1. Kliknij  przycisk Zwrot

Uwaga! Częściowe zwroty nie są dozwolone w przypadku zamówień opłaconych z góry na zamkniętych zmianach. 

Czy znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania?