Zakładki 

     Co to są karty 

     Zakładki to zlecenia, które są szybko akceptowane i pozostają otwarte przez długi czas. 

     W restauracjach typu fast food gość zazwyczaj składa zamówienie, od razu za nie płaci i odbiera je z lady. Ale tak często zdarza się, że goście zamierzają spędzić z Tobą trochę czasu, składając zamówienie w trakcie pobytu i płacąc za nie przed wyjazdem. Specjalnie dla takich przypadków dostępne są zakładki. Dzięki nim kasjer nie musi zamykać zamówienia po każdym drinku. 

     Zakładkom można nadać nazwę, na przykład imię i nazwisko gościa lub numer zamówienia. W ten sposób barman szybko odnajdzie odpowiednią zakładkę na liście, gdy gość będzie chciał dodać lub zapłacić za zamówienie. 

     Włączanie kart 

  1. W Syrve Office otwórz  okno Administracja Ustawienia sprzedawcy 
  1. W ustawieniach oddziału wybierz rodzaj usługiFast Food” 
  1. Zaznacz  pole obok opcji Użyj kart 

Synchronizacja terminali POS 

     Gdy ten tryb jest włączony, kartami można łatwo zarządzać za pomocą wielu terminali: uruchom na jednym terminalu, a następnie dodaj elementy i zamknij kartę na drugim. Na przykład barman może przyjąć zamówienie, a następnie opuścić punkt sprzedaży, aby je przygotować. Następnie wraca i dowiaduje się, że terminal jest zajęty przez innego barmana. W takim przypadku możesz użyć innego terminala, aby sfinalizować zamówienie.  

     Logując się do Syrve POS na innym terminalu, pracownik od razu trafia do zamówienia, które ostatnio edytował, lub do nowego, jeśli inne zamówienia są zamknięte. 

     Uwaga: dla poprawnej synchronizacji zleceń i zakładek pomiędzy terminalami należy używać osobnych kont dla każdego pracownika. Jeśli pracownicy korzystają z tego samego konta, zamówienia mogą zostać zablokowane i stać się niedostępne.  

     Zlecenia i zakładki są synchronizowane pomiędzy terminalami tylko w obrębie grupy i tylko w trybie korzystania z zakładek. 

     Zakładka Okno 

     Aktualne zamówienie z daniami możesz przekształcić w zakładkę lub utworzyć nowe. 

Przyciski do pracy z zakładkami na ekranie zamówienia 

     Okno zakładki wygląda prawie identycznie jak okno zamówienia. Tylko że ma nazwę. 

 Możesz zmienić nazwę zakładki: kliknij w pole nazwy, wprowadź nowe, a następnie kliknij OK. Jeśli nazwa pozostanie pusta, zakładka otrzyma numer zamówienia po zapisaniu. 

 Aby zamknąć okno zakładki i powrócić do zwykłych zamówień, kliknij przycisk OK. 

Tak wygląda okno karty 

 Aby przejść do listy kart, kliknij przycisk Karty u dołu okna. 

     Po lewej stronie znajduje się lista pracowników, którzy otworzyli zmianę i mają prawo do złożenia zamówienia. Po prawej stronie wyświetlane są zakładki wybranego pracownika. 

     Pracownik może pracować z własnymi zamówieniami i zakładkami, a także zamówieniami i zakładkami otwieranymi przez innych pracowników. 

Lista zakładek 

     Tworzenie zakładek 

Jak utworzyć nową kartę 

     Przyszedł stały gość, barman zna jego imię. Gość zazwyczaj poświęca na to trochę czasu, finalizuje zamówienie i płaci za nie później. W takim przypadku możesz od razu utworzyć kartę: 

  1. W oknie zamówienia kliknij  przycisk Zakładki  
  1. Zaznaczanie pustej komórki 
  1. Wprowadź imię i nazwisko gościa i kliknij OK 
    Jeśli nie znasz gościa lub gość nie chce podać swojego imienia i nazwiska, możesz pozostawić to pole puste, a system użyje zamiast niego numeru zamówienia.  
  1. Dodaj dania do zakładki 
  1. Kliknij przycisk OK 

     Otworzy się zwykłe okno zamówienia, możesz teraz zaakceptować następne zamówienie. 

Jak przekonwertować bieżące zamówienie na zakładkę 

     Przyszedł gość i zamówił dwa koktajle. Przed zapłaceniem zdecydował, że zamówi więcej, ale później. W takim przypadku nie musisz usuwać dań, które zostały już dodane, po prostu zamień zamówienie w zakładkę: 

  1. Po dodaniu potraw kliknij  kartę Make
  1. Zapytaj gościa o jego imię, wprowadź jego imię i nazwisko, a następnie kliknij przycisk OK. 
    Jeśli gość nie chce podać swojego imienia i nazwiska, to nie można nic wpisać. Wtedy numer zamówienia zostanie podstawiony w nazwie zakładki. 
  1. Teraz zwykłe zamówienie stało się zakładką. Kliknij OK, aby powrócić do zwykłych zamówień. 

Jak dodać dania do karty 

     Gość z otwartą kartą zamawia jeszcze dwa koktajle.  

  1. W oknie zamówienia kliknij  przycisk Zakładki 
  1. Znajdź kartę według imienia i nazwiska gościa, imienia i nazwiska, które mu nadałeś, lub numeru zamówienia 
  1. Dodaj naczynia 
  1. Kliknij przycisk OK, aby powrócić do okna akceptacji zamówienia 

Gość chce zapłacić 

  1. W oknie zamówienia kliknij  przycisk Zakładki 
  1. Skontaktuj się z gościem, jak ma na imię i otwórz zakładkę z jego imieniem i nazwiskiem w tytule. 
    Jeśli gość nie wypowiedział swojego imienia i nazwiska podczas otwierania karty, wyszukaj kartę według numeru zamówienia 
  1. Kliknij  przycisk Kasjer 
  1. Wybierz typ płatności, wprowadź kwotę i kliknij przycisk Zapłać

     Praca z zamówieniami fast food 

 Do otwartych lub zamkniętych zleceń możesz przejść z dodatkowego menu w  sekcji Kasjer

 Liczba otwartych zleceń jest konfigurowana w  pliku konfiguracyjnym.xml w polu <newOrderMaxCount>. 

     Pracownik może pracować zarówno na własne polecenia, jak i na zlecenia innych pracowników. 

     Jak jeszcze możesz korzystać z zakładek? 

     W niektórych restauracjach zamówienie jest opłacane od razu, a dania przynosi kelner. Gość otrzymuje tabliczkę lub bilet z numerem i siedząc przy stoliku czeka na zamówienie. Gdy dania są już gotowe, kelner przynosi je gościowi. Aby znaleźć odpowiedni stolik dla gościa, kelner dopasowuje numer flagi lub biletu na stole do numeru na paragonie za obsługę. 

  Aby zorganizować taki system wydawania zamówień: 

  1. W ustawieniach grupy zaznacz  pole obok opcji Drukowanie serwisowe podczas opuszczania zamówienia
  1. W nazwie zakładki wpisz numer flagi lub biletu, który jest wydawany gościowi. 
  1. Nazwa karty jest wydrukowana na bilecie serwisowym. Kelner szybko znajdzie odpowiedni stolik 
Czy znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania?