Usługa dostawy w jednej restauracji i sieci restauracji

Usługa dostawy w jednej restauracji #

Dostawa terminalowa #

W dostawie terminalowej zamówienia można wprowadzać tylko z terminala kasowego, w którym otrzymujesz raporty dostawy. W tym celu wystarczy zainstalować Syrve RMS, cały funkcjonalność dostawy jest wbudowana w Syrve POS.

Jeśli używasz trybu fast food, główna kasa może być nieobecna.

Dostawa scentralizowana #

Scentralizowana dostawa w ramach jednej restauracji różni się od dostawy terminalowej tym, że pierwotne wprowadzanie zamówień odbywa się w Syrve Office. Jeśli mała sieć restauracji działa w ramach jednej restauracji (Syrve RMS), a poszczególne restauracje to grupy w jej ramach, call center może być zintegrowane z tym serwerem.

W Syrve RMS dla dostawy w ramach jednej restauracji tworzona jest osobna grupa. Dla oddziału w ramach grupy konfiguruje się domyślną kategorię cenową. W ustawieniach grupy wskazuje się domyślny stolik z tego oddziału. Jednak temu stolikowi podczas tworzenia zamówienia zostanie przypisana kategoria cenowa dania. Następnie w każdym zarządzeniu dla kategorii cenowej ustala się ceny dań.

Jeśli mała sieć restauracji działa w ramach Syrve RMS, poszczególne restauracje są konfigurowane jako grupy w ramach jednej restauracji. Każdemu oddziałowi w ramach grupy przypisuje się własną kategorię cenową. Następnie w zarządzeniu o zmianie cennika dla każdej kategorii cenowej osobno ustala się określoną cenę dania.

Po utworzeniu i wprowadzeniu w życie zarządzenia ceny i miejsca sprzedaży wskazane w karcie dania będą ignorowane. W ten sposób danie będzie dostępne do sprzedaży we wszystkich miejscach sprzedaży z ceną określoną w zarządzeniu.

Możesz skonfigurować zarządzenia obowiązujące w określonym przedziale czasowym. Na przykład od 19:00 obowiązuje narzut na dania. W tym celu w zarządzeniu utwórz i wskaż okres obowiązywania zarządzenia; w tym przypadku cena dania będzie stosowana zgodnie z zarządzeniem obowiązującym w momencie dostawy zamówienia.

W przypadku zamówień na dostawę istnieje cecha: zamówienia z wyprzedzeniem są realizowane po cenach obowiązującego zarządzenia, które obowiązuje w momencie tworzenia tego zamówienia. System nie uwzględni zarządzenia, które ma wejść w życie jutro, z początkiem nowego dnia operacyjnego.

Usługa dostawy w sieci restauracji #

Dla sieci restauracji zarządzanej przez Syrve HQ można zorganizować scentralizowaną dostawę. W tym przypadku w różnych oddziałach dania mogą być sprzedawane po różnych cenach. Dla każdego oddziału tworzony jest własny cennik na podstawie zarządzenia z centrali w Syrve HQ.

Schemat organizacji #

Call center powinno być skonfigurowane jako jeden z oddziałów sieci (Syrve RMS). Inne oddziały sieci restauracji mogą być oddziałami dostawczymi. Do zarządzania dostawami tworzony jest osobny serwer (Syrve Delivery Server).

Uwaga: nie łącz call center z serwerem Syrve RMS jednego z oddziałów – może to prowadzić do nieprawidłowego działania Syrve POS tego oddziału z powodu dużej liczby zarządzeń.

Operator call center przyjmuje zamówienie i wysyła je do oddziału przygotowującego. Praca w ramach scentralizowanej dostawy nie wyklucza możliwości wprowadzania zamówień w trybie terminalowym.

Konfiguracja #

W Syrve Office call center zarejestruj terminale i skonfiguruj system dostawy: obszary, powody anulowania dostawy, katalogi ulic i klientów.
Aby wysłać ustawienia do wszystkich lokali oferujących dostawę, najpierw uruchom synchronizację między Syrve Office call center a Syrve HQ, a następnie między Syrve HQ a pozostałymi oddziałami dostawczymi.

Jeśli Syrve HQ działa na licencji Syrve Delivery, możliwe jest centralne zarządzanie katalogami ulic i klientów. Wszystkie operacje związane z dodawaniem, usuwaniem i edytowaniem pozycji katalogu asortymentu, typów płatności oraz rabatów powinny być wykonywane wyłącznie w Syrve HQ.

Cennik #

W pliku konfiguracyjnym resto.properties call center wprowadź następujące ustawienia:

force-load-classes = resto.HQ.menu.PriceListItem  
resto.HQ.menu.TreeMenuChangeDocument  

Pozwoli to na odbiór zarządzeń dotyczących zmian w cenniku nawet w przypadku różnych otwartych okresów oraz uniknięcie błędów przy podłączaniu terminali nowych oddziałów dostawczych.

Katalogi #

W Syrve HQ otwórz Korporacja → Ustawienia korporacji i wybierz przedsiębiorstwo pełniące rolę call center. Zaznacz opcję Odbierać katalogi wszystkich TP i zapisz ustawienia.

Podczas synchronizacji z centralnym biurem eksportowane będą dane nie tylko dla call center, ale także dla wszystkich pozostałych punktów gastronomicznych – oddziałów przygotowujących zamówienia.

Tylko w tym trybie interakcja call center z oddziałami dostawczymi działa poprawnie. Jeśli katalogi w oddziale i call center nie są zsynchronizowane, zamówienie przyjęte w call center lub przeniesione do innego oddziału może stać się „problemowe”.

Miasta #

Gdy sieć dostawcza jest duża i działa w kilku miastach, ważne jest prawidłowe skonfigurowanie lokalizacji, aby uniknąć problemów z wyszukiwaniem ulic w oddziałach.

  1. W call center dodaj do katalogu wszystkie miasta, w których działa sieć.
  2. W Syrve Office oddziału dostawczego otwórz Ogólne ustawienia dostawy i w polu Miasta dostawy wybierz miasto, w którym działa dany oddział. W Syrve POS będą dostępne tylko ulice tego miasta.
  3. Jeśli oddział działa w kilku miastach, określ dla niego Domyślne miasto, które będzie automatycznie wybierane przy tworzeniu zamówień i nowych klientów.

Kształtowanie cen #

Ceny dań oraz zawartość cennika we wszystkich oddziałach są ustalane przez centralne biuro na podstawie zarządzeń o zmianie cennika.


Zarządzenia dla oddziałów dostawczych #

Dla każdego oddziału utwórz osobny cennik na podstawie zarządzenia z centralnego biura w Syrve HQ.

Takie zarządzenia można tworzyć poprzez usunięcie poprzedniego cennika i utworzenie nowego. W tym celu zaznacz opcję Usuń poprzednie menu. Wówczas cennik oddziału będzie zawierał wyłącznie pozycje określone w zarządzeniu. Do cennika zostaną także dodane pozycje, dla których nie wydano zarządzeń, ale w ich kartach katalogowych określono miejsca sprzedaży.


Zarządzenia dla call center #

Dla call center konieczne jest utworzenie zarządzenia obejmującego cały asortyment sprzedawany we wszystkich oddziałach dostawczych. Włącz do tego zarządzenia tylko te dania, które mają być sprzedawane przez usługę dostawy.

Podczas przypisywania zamówienia do oddziału ceny niektórych pozycji mogą ulec zmianie, a niektóre pozycje mogą zostać wykluczone z cennika.

Jeśli w różnych oddziałach ceny dań różnią się, call center może oferować je w sprzedaży po średnich cenach. W trakcie tworzenia dostawy w call center możesz najpierw wprowadzić skład zamówienia, a następnie wybrać oddział dostawy. W takim przypadku kwota zamówienia może ulec zmianie, ponieważ zastosowany zostanie cennik wybranego oddziału.

Jeżeli najpierw wybierzesz oddział, a dopiero potem dodasz pozycje do zamówienia, to ceny będą zgodne z cennikiem wybranego oddziału.

Specyfika zarządzeń w usłudze dostawy #

W przypadku zamówień na dostawę istnieje specyficzna zasada: zamówienia z wyprzedzeniem są przetwarzane według cen obowiązujących w aktualnym zarządzeniu w momencie ich tworzenia. System nie uwzględnia zarządzenia, które ma wejść w życie następnego dnia wraz z rozpoczęciem nowego dnia operacyjnego.

Przykład #

Do 15 września obowiązuje zarządzenie, w którym cena dania wynosi 300 zł.
Od 16 września zacznie obowiązywać nowe zarządzenie, według którego cena dania wzrośnie do 500 zł.

Jeśli zamówienie zostanie złożone 15 września z dostawą na 16 września, to cena dania wyniesie 300 zł, zgodnie z aktualnym cennikiem. Nowa cena 500 zł zacznie obowiązywać dopiero od nowego dnia operacyjnego.

Czy znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania?