TOWARY I MAGAZYNY

Każda operacja magazynowa jest rejestrowana osobnym dokumentem: przyjęcie towarów na magazyn, odpis, przygotowanie potraw, inwentaryzacja itp. Dokumenty jednego typu są wyświetlane w jednym oknie, które otwiera się po wybraniu pozycji w menu Towary i magazyny → Dokumenty.

W tym artykule opisano operacje dotyczące wszystkich typów dokumentów i ich list: sortowanie, filtrowanie, tworzenie, drukowanie itp. Specyficzne funkcje są opisane w osobnych artykułach dla każdego typu dokumentów.

Uprawnienia #

Działania dostępne dla użytkowników podczas pracy z dokumentami magazynowymi są określane przez uprawnienia dostępu. Na przykład możliwość tworzenia różnych dokumentów.
Aby uniknąć błędów lub nadużyć, ogranicz uprawnienia pracowników w zależności od ich obowiązków służbowych. Szczegółowe informacje znajdziesz w artykule Rozdzielenie uprawnień.

Lista dokumentów #

Domyślnie na liście wyświetlane są dokumenty z ostatniego miesiąca. Aby zobaczyć dokumenty z innego okresu, w polu Za okres wybierz inny przedział za pomocą kalendarza.
Jeśli przypadkowo usunąłeś dokument, aby go zobaczyć, zaznacz pole Pokaż usunięte.

Listę dokumentów można przefiltrować według wartości jednego lub kilku parametrów. Aby to zrobić, w wierszu ze znakiem pod nazwą kolumny wprowadź wartość. Na liście zostaną wyświetlone tylko dokumenty zawierające szukane informacje.
Na przykład, aby znaleźć dokumenty dotyczące określonego magazynu, w kolumnie Magazyn wpisz jego nazwę – możesz wprowadzić kilka pierwszych znaków. Na liście pojawią się tylko dokumenty dotyczące magazynów, których nazwa zawiera wpisane litery.

Dokumenty na liście można pogrupować według wartości większości pól. Aby to zrobić, najedź kursorem na nagłówek kolumny, według której chcesz pogrupować dokumenty, kliknij lewym przyciskiem myszy, przeciągnij ten nagłówek do specjalnego obszaru nad listą z danymi i zwolnij przycisk myszy. Grupowanie może być wielopoziomowe.
Pogrupowana lista rozwija się i zwija po naciśnięciu przycisków ▶ i ◢.

Listę dokumentów można posortować według dowolnego parametru. Aby to zrobić, kliknij nagłówek kolumny – dane zostaną posortowane rosnąco i pojawi się symbol ▲. Ponowne kliknięcie zmieni kierunek sortowania i pojawi się symbol ▼.

Aby filtrować dokumenty za pomocą kreatora filtrów, najedź kursorem na nagłówek kolumny i kliknij odpowiedni przycisk. Z listy wybierz opcję Warunek, określ warunki filtrowania i kliknij OK.

Przetwarzanie grupowe #

Praca może odbywać się z kilkoma dokumentami jednocześnie. Aby to zrobić, zaznacz je myszą na liście, przytrzymując klawisz Ctrl lub Shift, a następnie wybierz odpowiednią opcję w menu kontekstowym.

Przetwarzaniu grupowemu towarzyszą komunikaty informujące o wykonywanych działaniach.
Jeśli podczas księgowania lub wysyłki kilku dokumentów magazynowych wystąpią błędy lub ostrzeżenia, otworzy się okno grupowego przetwarzania dokumentów.
Tutaj możesz zobaczyć szczegóły i status operacji. Aby kontynuować przetwarzanie, zaznacz pola wyboru przy odpowiednich dokumentach i kliknij przycisk Księguj zaznaczone.
Aby zaznaczyć wszystkie dokumenty, kliknij prawym przyciskiem myszy na dowolny z nich i wybierz opcję Zaznacz wszystko.

Czy znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania?