Do automatyzacji pracy przedsiębiorstwa handlowego wykorzystuje się różne urządzenia. Jest on rejestrowany i konfigurowany podczas początkowej konfiguracji systemu, a także podczas pracy.
Jeśli sprzęt jest już dostępny, można go natychmiast podłączyć i skonfigurować zgodnie z możliwościami modelu.
Jeśli sprzęt nie został jeszcze zakupiony, możesz najpierw dodać urządzenia bez określania modelu. A po wprowadzeniu podłącz, zainstaluj sterowniki, określ konkretne modele i skonfiguruj do dalszej pracy.
Ten artykuł zawiera ogólne instrukcje dotyczące pracy z urządzeniami. Opisy parametrów każdego typu urządzenia zostały opisane w osobnych artykułach.
Jaki sprzęt jest używany
- Terminale do wprowadzania i przetwarzania zleceń – w najprostszym przypadku są to komputer, monitor i klawiatura. Istnieją jednak specjalistyczne terminale – komputer i ekran dotykowy w jednym etui, na którym można wprowadzać dane jednym dotknięciem palca. Można również korzystać z bezprzewodowych terminali mobilnych.
- Urządzenia autoryzacyjne – czytniki kart magnetycznych oraz czytniki kluczy WaiterLock. Mogą być wykorzystywane do kontroli dostępu pracowników restauracji, odblokowywania/blokowania kasy fiskalnej i autoryzacji, a także do identyfikacji klientów. Urządzenia autoryzacyjne mogą być oddzielnymi urządzeniami lub częścią terminala. Aby uzyskać więcej informacji na temat tych urządzeń, zobacz Urządzenia wejściowe i autoryzacyjne.
- Drukarka Precheck – drukarka do wydruku faktury wstępnej, którą gość otrzymuje w celu opłacenia zamówienia.
- Rejestrator fiskalny (FR) – kasy fiskalne (KCM) zdolne do pracy tylko jako część zautomatyzowanego systemu kasowego, odbierające dane z kanału komunikacyjnego. Wiele modeli Phased Array może być używanych jako drukarka paragonów lub jako drukarka do kontroli wstępnej.
- Szuflada kasowa to metalowa szuflada z zamkiem elektromagnetycznym lub mechanicznym i przeznaczona jest do przechowywania banknotów akceptowanych przez kasjera podczas płatności. Podczas pracy szuflada jest zwykle zamykana i otwierana tylko w celu przyjmowania i wydawania pieniędzy. Jeśli szuflada jest wyposażona w zamek elektromagnetyczny, otwiera się automatycznie po pobiciu czeku.
- Urządzenia wejściowe — klawiatury i skanery kodów kreskowych. Aby uzyskać więcej informacji na temat tych urządzeń , zobacz Urządzenia wejściowe i autoryzacyjne.
- Wyświetlacz kupującego to dodatkowe urządzenie na stanowiskach kasjerskich (na przykład w restauracjach szybkiej obsługi), które pokazuje wszystkie aktualne informacje o rachunku gościa, a także kwotę rachunku i kwotę reszty.
- Drukarka serwisowa to drukarka, która jest zainstalowana w kuchni, barze itp., w celu wydrukowania zamówienia na gotowanie.
- Kamera wideo jest częścią systemu nadzoru wizyjnego. Można stosować zarówno kamery analogowe, jak i sieciowe.
- Drukarka zapasowa to drukarka, do której drukowanie zostanie przekierowane, jeśli drukarka podstawowa lub drukarka serwisowa ulegnie awarii.
- Wagi to elektroniczne wagi stołowe do sprzedaży potraw na wagę.
Lista urządzeń
Lista zarejestrowanych urządzeń podłączonych do komputerów w sieci oraz ich bieżący stan są wyświetlane w obszarze Administracja → Ustawienia sprzętu. Listę tę można pogrupować według komputera lub typu urządzenia.
Aby zmienić ustawienia urządzenia, kliknij dwukrotnie lewym przyciskiem myszy na odpowiedni wpis lub wybierz menu kontekstowe Konfiguruj. Otworzy się okno Ustawienia urządzenia, w którym możesz edytować ustawienia.
Dodawanie nowego urządzenia
- Wybierz opcję Administration → Hardware Setup (Administracja konfiguracja sprzętu).
- Kliknij przycisk Dodaj.
- Wybierz komputer, z którym jesteś połączony, a następnie kliknij przycisk Dalej.
- Wybierz Typ i model urządzenia. Kliknij Dalej.
- Wprowadź nazwę urządzenia, skonfiguruj ustawienia i kliknij przycisk Zakończ.
Urządzenie można zarejestrować bez konieczności trzymania go w ręku. Zazwyczaj odbywa się to podczas pierwszej konfiguracji Syrve. W takim przypadku w kroku 4 należy zaznaczyć pole Nie wybieraj modelu. Po dostarczeniu urządzenia podłącz je do terminala i zakończ konfigurację w Syrve POS lub Office.
Rozwiązywanie problemów
Utracono połączenie
Jeśli połączenie z urządzeniem zostanie utracone, na przykład z powodu nieprawidłowego działania sieci lokalnej, na co wskazuje przypisany jej status, konieczne jest naprawienie problemów i przywrócenie połączenia poprzez wykonanie polecenia Uruchom w menu kontekstowym.
Wymiana urządzenia
Jeśli sprzęt jest zepsuty i wymaga wymiany, najpierw usuń go z listy Syrve Office. Aby to zrobić, wybierz jedną lub więcej pozycji na liście w oknie i kliknij przycisk Usuń. Zaznaczanie wielu elementów na liście odbywa się za pomocą Ctrl lub Shift.