Menu przedsiębiorstwa handlowego jest tworzone za pomocą dokumentu, który jest tworzony w Biurze Syrve i nazywa się zlecenie zmiany cennika.
Zamówienie zawiera listę dań i towarów wraz z cenami na określony dzień i godzinę. W tym samym czasie może obowiązywać kilka zamówień, tworzących aktualny cennik. Więcej informacji na temat zamówień można znaleźć w Podręczniku użytkownika Syrve Office, sekcja Cennik.
Cennik generowany przez zamówienia jest automatycznie przesyłany do Syrve POS. Wszystkie zmiany w menu dokonywane są „transparentnie” (niezauważalnie) dla pracowników.
Na przykład, jeśli zamówienia tworzą osobne menu na śniadanie, obiad i kolację, to:
- Od 09.00 do 11.00 – obowiązują ceny i asortyment śniadań,
- Od 13.00 do 16.00 – obiad
- Od 18.00 do 20.00 – obiadokolacja
A przez resztę czasu obowiązuje podstawowy cennik, w którym dań z menu „zgodnie z harmonogramem” albo nie ma, albo sprzedawane są w innej cenie.
Przyciski zmiany cennika
Gdy menu zmienia się automatycznie w ciągu dnia, kelner powinien mieć możliwość zarządzania wyborem cennika ręcznie – nie „zgodnie z harmonogramem”. Jest to konieczne w sytuacjach, gdy np. trzeba sprzedać resztę porcji po zakończeniu biznesowej pory lunchu, lub umówić się na posiłek Happy Hour dla klienta VIP itp.
W tym celu przeznaczone są przyciski Sprzedaż dań bez uwzględniania harmonogramu oraz Zmiana cennika dla dań znajdujące się w prawej górnej części okna zamówienia.
Obok przycisków znajduje się wskaźnik menu, który pokazuje, który cennik jest aktualnie stosowany bez uwzględniania harmonogramu. Taki cennik jest oznaczony gwiazdką we wskaźniku: na przykład „Lunch biznesowy”. Dodatkowo na wskaźniku wyświetlane są nazwy zaplanowanych cenników.
Dla przykładu, wyświetlanie wskaźnika „Lunch biznesowy*, Happy Hour, Cennik podstawowy” oznacza, że cennik lunchu biznesowego jest stosowany poza harmonogramem, a jednocześnie w harmonogramie obowiązują cenniki podstawowe i promocyjne.
Jeśli cennik nie zmienia się przez jeden dzień lub dłużej, przyciski te nie są wyświetlane na ekranie zamówienia.
Aby sprzedawać posiłki poza harmonogramem, pracownik musi mieć nadane prawa dostępu F_IPS. Wszelkie zmiany w aktualnym cenniku są ręcznie odnotowywane w Dzienniku Zdarzeń.
Zmiana aktualnego cennika
Sprzedaż dań bez uwzględnienia harmonogramu służy zmianie aktualnego cennika.
Kliknij go i wybierz jeden z cenników w oknie, które się otworzy. Aktualny cennik, czyli ten, który aktualnie obowiązuje, jest wyróżniony na liście kolorem żółtym.
Po wybraniu cennika i zapisaniu ustawienia, w wskaźniku menu wyświetli się nazwa aktualnego cennika (np. Lunch Biznesowy*). Teraz, podczas składania zamówienia, będzie można wybrać dania znajdujące się w cenniku biznesowego lunchu.
Aby anulować cennik poza harmonogramem, należy kliknąć przycisk Sprzedaż dań bez uwzględniania harmonogramu i wybrać opcję Cenniki zgodnie z harmonogramem.
Zmiana cennika dla pojedynczego dania
Aby zastosować inny cennik tylko dla wybranych dań, przejdź do zamówienia i kliknij przycisk Zmień cennik posiłków. W oknie, które się otworzy, wybierz żądaną opcję i kliknij OK. W efekcie zmieni się cena za wybrane danie.
Powrót do sekcjiUsługa tabel