Syrve Loyalty ma na celu świadczenie usług osobom odwiedzającym restauracje, stołówki firmowe lub podobne firmy cateringowe.
System udostępnia następujące programy serwisowe:
- Program depozytowy (gość musi najpierw doładować konto, a następnie wydać środki na koncie).
- Program oparty na limitach (ustawiony jest limit dzienny/tygodniowy/miesięczny; nie jest wymagany depozyt).
Możesz skonfigurować dodatkowe warunki programu:
- Ograniczony czas programu (np. od 12:00 do 16:00).
- Ograniczony asortyment produktów (np. alkohol jest zabroniony).
- W różnych punktach sprzedaży detalicznej można skonfigurować różne programy.
- Różne programy mogą być używane dla różnych kategorii klientów (na przykład stałych pracowników i menedżerów).
Структура Syrve Lojalność
System lojalnościowy Syrve składa się z następujących elementów:
- Główny serwer Syrve Loyalty – tutaj przechowywane i konfigurowane są wszystkie informacje o kampaniach i programach marketingowych, klientach korporacyjnych i gościach.
- Serwer POS – instalowany w sieci lokalnej punktu sprzedaży i nie posiada interfejsu użytkownika. Aby uzyskać więcej informacji na temat instalowania i konfigurowania serwera, zobacz Przed rozpoczęciem. Serwer punktu sprzedaży przechowuje informacje o aplikacjach, klientach i saldach ich kont.
- Wtyczka Syrve POS – Wtyczka umożliwia wykonywanie dodatkowych operacji, takich jak powiązanie karty z numerem telefonu gościa i sprawdzenie salda karty.
Taka struktura Syrve Loyalty pozwala na szybkie przetwarzanie danych i utrzymanie systemu nawet w przypadku utraty połączenia POS z serwerem głównym.

Po zaksięgowaniu karty gościa, Syrve POS prosi serwer POS o informacje o maksymalnej kwocie płatności i rabatach, które można zastosować do zamówienia. POS zwraca odpowiedź na podstawie informacji przechowywanych w jego bazie danych. Następnie zsynchronizuje się z głównym serwerem, gdy połączenie internetowe zostanie przywrócone.
Serwer punktu sprzedaży żąda od serwera głównego następujących informacji:
- Salda konta gościa, co 5 minut.
- Ustawienia, które mają zastosowanie do gości, programów cateringowych i promocji co 30 minut.
- Serwer POS wysyła informacje o transakcjach i zamówieniach do bazy danych serwera głównego co 5 minut.
Procesy serwera POS:
- Żądania połączenia z Syrve POS.
- Żądania są wysyłane podczas płacenia za zamówienia za pomocą Syrve Loyalty w Syrve POS oraz w call center.
Fakty zastosowania rabatu i dokonania płatności są rejestrowane w dzienniku aktywności na serwerze głównym.
Jeśli serwer POS nie posiada połączenia z Internetem, pozwoli Ci to na zastosowanie warunków kampanii i dokonanie płatności, jednak nie więcej niż kwota debetu określona w ustawieniach programu.
Sieci restauracji w Syrve Loyalty
Restauracje, które udostępniają programy i bazę danych klientów w Syrve Loyalty, mogą nawiązywać kontakty. W tym przypadku klient, który otrzymał kartę stałego klienta od jednej restauracji, może wydawać lub zdobywać nagrody w dowolnym innym lokalu tej samej sieci.
Oprócz wspólnych promocji, które może mieć sieć restauracji, mogą one mieć również własne promocje. W tym celu podczas tworzenia programu należy określić jego zakres. Załóżmy, że pizzeria i piekarnia są częścią tej samej sieci, z których każda ma własne dania na sprzedaż i własne promocje. Ale jednocześnie mają wspólną bazę klientów.
W skład sieci mogą wchodzić następujące punkty sprzedaży:
- Wszystkie Syrves, które korzystają z tej samej kwatery głównej Syrve.
- Wszystkie Syrves, które korzystają z różnych instalacji sztabu Syrve.
- Oddzielne Syrves, które nie są podłączone do żadnej sieci głównej Syrve.
Uwaga! Nie należy wiązać punktów sprzedaży, które mają tę samą siedzibę główną Syrve, z różnymi sieciami lojalnościowymi Syrve.
Tylko administrator systemu może łączyć gniazda w sieć. Dlatego, jeśli chcesz stworzyć sieć lub dodać punkt sprzedaży do istniejącej, skontaktuj się z pomocą techniczną Syrve. Określ punkty sprzedaży, które chcesz dodać do sieci. Wszyscy z nich muszą być zarejestrowani w Syrve Loyalty za pośrednictwem zaplecza.
Uwaga! Tej operacji nie można anulować, a punktu sprzedaży nie można później usunąć z sieci.
Syrve Loyalty i kilka FR
Niektóre placówki mogą korzystać z więcej niż jednego rejestratora fiskalnego (FR). W takim przypadku, gdy wydrukujesz rachunek gościa i przejdziesz do ekranu płatności w Syrve POS, zamówienie zostanie podzielone na podzamówienia w zależności od rodzaju miejsca gotowania. Takie podzamówienia są ze sobą połączone i opłacane jedno po drugim, ale w rzeczywistości są to osobne zamówienia i są wysyłane do oddzielnych FR.
Jeśli masz zainstalowane dwa lub więcej FR, to korzystając z Syrve Loyalty, powinieneś zwrócić uwagę na niektóre funkcje wstępnie skonfigurowanych promocji. W szczególności niektóre warunki i działania nie działają w taki sam sposób, jak w przypadku zamówień niepodzielonych. Ich zachowanie i cechy użytkowania przedstawiono w tabeli.
Nazwa | Zachowanie | Zalecenia |
Akcje | ||
Przedmiot w prezencie | Jeśli paragon zostanie podzielony, upominek zostanie wydrukowany na FR zgodnie z miejscem przygotowania. | Jeśli oferta wiąże się z działaniem, możliwe jest nadużycie: gdy kupujący powróci na stronę zamówienia ze strony płatności, będzie mógł ponownie dodać prezent. W związku z tym dodaj warunek do oferty, podczas gdy produkt i prezent pod tym warunkiem muszą być wydrukowane na tym samym FR. |
Stały rabat na całą kwotę zamówienia i dopłaty | Rabat lub dopłata są stosowane do obu zamówień podrzędnych, jeśli warunek jest spełniony. | Nie zalecamy korzystania z tej akcji, ponieważ po podziale rabat lub dopłata mogą być zastosowane dwukrotnie: w każdym podzamówieniu. |
Rabaty i oferty specjalne | Rabat będzie dotyczył produktu określonego w promocji. Rabat nie obowiązuje, jeśli warunek i promocja obejmują produkty o różnych miejscach przygotowania (FR). W takim przypadku produkt określony w warunku będzie w jednym podporządkowaniu, a ten określony w promocji będzie w innym. | Do działania i kondycji oferty wykorzystaj towary, które są przygotowane w jednym miejscu, tak aby nie występowały w różnych podwładnych. |
Rabat na całe zamówienie i wysokość dopłaty | Rabat lub dopłata zostaną zastosowane w podpowiedziach, jeśli warunek zostanie spełniony. W rzeczywistości jego wartość może być niższa, jeśli warunek zostanie zastosowany w jednym z podrzędów. | |
Wykluczenie i zaliczenie do kategorii | Zdarza się, że gdy zamykasz jedno podzamówienie, zmienia się kategoria klienta. | |
Aluzja | Wyświetlany, jeśli spełnione są warunki oferty. | |
Kombi | Kombinacja nie jest obsługiwana, jeśli zawiera elementy wydrukowane na różnych fazach. | Wszystkie połączone elementy muszą być wydrukowane na tej samej tablicy fazowanej (FRA). |
Płacenie rachunku | Każde podzamówienie jest płatne osobno. | |
Doładuj swoje konto za pomocą | Konto zostanie doładowane dla zamówień podrzędnych, które spełniają warunki oferty. | Tę akcję należy wykonywać z rozwagą, ponieważ jeśli warunki są spełnione we wszystkich podzamówieniach, na przykład „Happy Hour” lub „Zamówienie z dostawą”, konto zostanie uzupełnione kilka razy w zależności od liczby podzamówień. Akcja będzie działać poprawnie, jeśli zamówienie nie będzie podzielone na podzamówienia, czyli wszystkie produkty będą wydrukowane na tym samym FR. |
Doładowanie konta procentem od zamówienia | Konto będzie doładowywane dla zamówień, które spełniają określony warunek. | |
Warunki | ||
Urodziny | Warunki działają poprawnie dla każdego podwładnego. | |
Zamówienia dostawy | ||
Kupon | ||
Potwierdzenie ręczne | ||
Promocja została uruchomiona | ||
Liczba zamówień w okresie | ||
Happy hour | ||
Saldo konta | Saldo na koncie może ulec zmianie od razu po opłaceniu pierwszego podzamówienia, więc dla kolejnych podzamówień warunki oferty (promocji) mogą nie działać lub odwrotnie, działać losowo. | |
W zamówieniu brakuje niektórych pozycji | Jeśli produkt zniknie z jednego z podzamówień po podziale, warunek nadal będzie spełniony i akcja zostanie uruchomiona. | |
Kategoria gościa | Kategoria gości może ulec zmianie po zamknięciu jednego z zamówień podrzędnych. | |
Liczba pozycji w zamówieniu jest większa lub równa | Rabat zostanie zastosowany tylko do podzamówienia, w którym znajduje się produkt promocyjny. Faktura nie może zostać wykorzystana do opłacenia takiego zamówienia podrzędnego, a doładowanie zostanie zastosowane do zamówienia podrzędnego, które nie zawiera produktu promocyjnego. | Należy używać tego warunku ostrożnie, ponieważ możliwe jest nadużycie; zobacz opis akcji Podaruj przedmiot. |
Liczba zamówień w okresie | Każde zamówienie podrzędne traktowane jest jako osobne zlecenie. | Nie należy korzystać z tego warunku, ponieważ rzeczywista liczba zamówień zawsze będzie większa niż oczekiwano. |
Kwota zamówienia | Jeśli warunek zostanie spełniony, rabat zostanie ustalony w momencie wydrukowania faktury dla gościa. Jeśli po podzieleniu zamówienia kwoty podzamówienia przestaną spełniać warunek, rabat przepadnie, gdy przejdziesz na stronę płatności bez wydrukowania faktury dla gościa. | Nie używaj tego warunku w trybie Fast Food. W trybie restauracji wydrukuj rachunek gościa, aby zablokować zniżkę. |
Jeśli rabaty zostały zastosowane, ale opuściłeś ekran kasy i przeszedłeś do ekranu zamówienia, rabaty zostaną anulowane. Musisz dodać przedmiot promocyjny lub w inny sposób spełnić warunki.
Jeśli gość jest powiązany z zamówieniem, to po podziale zostanie powiązany ze wszystkimi podzamówieniami. Goście każdego podzamówienia mogą być zmieniani osobno.
Zalecenia ogólne:
- W trybie Fast Food nie opuszczaj ekranu kasy, w przeciwnym razie rabat zastosowany do zamówionych przedmiotów zostanie usunięty. Jeśli opuścisz ekran, będziesz musiał ponownie spełnić warunki promocji: dodać ten przedmiot do zamówienia itp.
- Jeśli promocja zawiera jakieś ograniczenia związane z towarami, na przykład rabat nie dotyczy niektórych produktów, to wszystkie warunki i działania muszą być wydrukowane na tym samym FR.
- W każdym przypadku należy zachować ostrożność podczas korzystania z warunków i promocji na produkty, których dostępność jest sprawdzana przez system, stosowany jest rabat itp.
Jeśli zamówienie nie jest podzielone, a wszystkie produkty są wydrukowane na tym samym FR, warunki promocji działają jak zwykle, bez ograniczeń określonych w tabeli.