Kiedy używane jest potwierdzenie #
Potwierdzenie może być wymagane dla wcześniejszych zamówień.
Operator musi zadzwonić do klienta i upewnić się, że zamówienie jest nadal aktualne. Dotyczy to również zamówień z systemów zewnętrznych, np. ze strony internetowej restauracji. Operator musi upewnić się, że zamówienie nie jest błędne.
Zamówienia stałych klientów mogą być automatycznie potwierdzane, nawet jeśli pochodzą ze strony.
Uwaga: podczas integracji przez Syrve Transport API (Syrve Cloud API) to ustawienie nie działa. Jeśli przy użyciu Syrve Transport API potrzebne jest automatyczne potwierdzenie zamówień, należy całkowicie wyłączyć potwierdzenie dostaw — odznaczyć opcję „Włącz potwierdzenie dostaw” w Ogólnych ustawieniach potwierdzenia dostaw w Syrve Office.
Dla klientów o statusie Wysokie ryzyko zamówienia nie są automatycznie potwierdzane, tylko ręcznie
Jak wygląda niepotwierdzone zamówienie #
Na 15 minut przed rozpoczęciem przygotowania niepotwierdzone zamówienie wyświetla się na liście na czerwono. Po najechaniu kursorem na taką dostawę pojawia się komunikat: „Dostawę nr <…> należy potwierdzić”.
Domyślnie niepotwierdzone zamówienie staje się czerwone na 15 minut przed rozpoczęciem przygotowania. Ten czas można zmienić w polu DeliveryConfirmingTimeout w pliku Delivery.config.xml.

Uprawnienia dostępu #
Niepotwierdzone dostawy wyświetlają się w Syrve POS, ale nie można rozpocząć ich przygotowania, dopóki nie zostaną potwierdzone. Może to zrobić tylko pracownik z uprawnieniami „Potwierdzanie dostaw” (D_CND).
Jeśli tylko operator call center powinien mieć możliwość potwierdzania zamówień na dostawę, nie przyznawaj tego uprawnienia pracownikom restauracji.
Jak ustawić potwierdzenie dostaw #
1.Wybierz pozycję w menu Dostawa → Potwierdzenie dostawy. Dla sieci restauracji zarządzanych z centralnego biura potwierdzenie ustawia się w Syrve HQ.
2.Zaznacz opcję „Włącz potwierdzenie dostawy”.
3.Domyślnie zamówienie na przyszłą dostawę można potwierdzić (ręcznie lub automatycznie), jeśli przewidywany (oczekiwany) czas dostawy jest dłuższy niż 24 godziny. Ten czas można zmienić. W tym celu w polu „Potwierdzać zamówienia nie wcześniej niż” wskaż, po ilu godzinach można potwierdzać zamówienie.
4.Zaznacz opcję „Automatycznie potwierdzać dostawę”. Wtedy zamówienia z systemów zewnętrznych będą przechowywane w statusie „Oczekuje”.
5.Dostawa z systemów zewnętrznych może być automatycznie potwierdzona tylko dla stałych klientów, czyli takich, którzy mają określoną liczbę udanych dostaw. W tym celu wskaż, ile opłaconych zamówień klienta jest wymagane do automatycznego potwierdzenia, i czy należy uwzględniać adresy dostaw:
Każdy adres. Jeśli dostawa dla klienta była realizowana na kilka adresów, to jeśli wykonał on co najmniej X zamówień na dowolnym z nich, takie dostawy będą automatycznie potwierdzane.
Ten sam adres. Zamówienia klienta będą automatycznie potwierdzane, jeśli wykonał on co najmniej X zamówień na ten sam adres. Możesz wybrać dokładność do budynku lub mieszkania.
Dla zamówień z odbiorem osobistym adres dostawy nie jest brany pod uwagę.
6.Można wykluczyć niektóre zamówienia z automatycznego potwierdzenia na następujących zasadach:
Kwota – system nie będzie automatycznie potwierdzać zamówień, których kwota jest wyższa niż wartość ustawiona w polu „Kwota zamówienia większa niż N zł”.
Wysokie ryzyko – system nie automatycznie potwierdzi zamówienie problematycznych gości. Opcja ta jest włączona domyślnie.
Telefon – jeśli klient złożył zamówienie przez telefon stacjonarny, może nie otrzymać SMS-a potwierdzającego przyjęcie zamówienia, dlatego Syrve Delivery pozwala wykluczyć takie zamówienia z automatycznego potwierdzenia.
Dania – czasami w przypadku niektórych dań w zamówieniu potrzebne jest ręczne podjęcie decyzji o możliwości dostawy, dlatego system może wykluczyć z automatycznego potwierdzenia zamówienia, w których znajdują się dania z określonych kategorii.

Jak ręcznie potwierdzić zamówienie #
Znajdź na liście zamówienie ze statusem „Niepotwierdzone” i otwórz je.
W karcie zamówienia kliknij przycisk „Potwierdź”. Nazwa przycisku zmieni się na „Anuluj potwierdzenie”.
Przy otwieraniu zamówienia w call center może pojawić się komunikat „Dostawa przetwarzana przez operatora”. Oznacza to, że inny operator już otworzył kartę zamówienia i rozpoczął pracę z nim, na przykład dzwoni do klienta. Weź kolejne zamówienie do potwierdzenia.
Po potwierdzeniu zamówienie przechodzi w status „Czas na przygotowanie”.
Jeśli używany jest tryb automatycznego przygotowania, po potwierdzeniu zamówienie od razu przechodzi w status „Przygotowywane”. Aby anulować potwierdzenie zamówienia w tym statusie, należy usunąć wszystkie pozycje zamówienia.
Automatyczne potwierdzenie #
Automatyczne potwierdzenie działa dla zamówień przychodzących z systemów zewnętrznych przez API tylko wtedy, gdy spełnione są następujące warunki:
Używane jest ograniczenie czasu potwierdzenia, ustawione w polu „Potwierdzać zamówienie nie wcześniej niż”.
Zamówienie można zapisać na punkt.
Zadziałało automatyczne przypisanie do punktu, a punkt został wybrany.
Wszystkie obowiązkowe pola dostawy są wypełnione.
Telefon i adres klienta nie mają statusu „Wysokie ryzyko”.
Spełnia się ograniczenie liczby opłaconych zamówień, ustawione w polu „Automatycznie potwierdzać dostawy tylko dla klientów, którzy mają lub więcej opłaconych zamówień”.
Jeśli automatyczne potwierdzenie działa, dostawa jest od razu zapisana na punkt w statusie „Potwierdzone”.
Jak anulować potwierdzenie #
Jeśli potwierdziłeś zamówienie omyłkowo, możesz anulować tę czynność za pomocą przycisku „Anuluj potwierdzenie”.