Oddział 

     Oddział to obszar w restauracji, taki jak hol, bar lub kuchnia. 

     Możesz połączyć terminal z Syrve POS z oddziałem i rejestrować zamówienia, na przykład w hali lub barze. A dział może być również miejscem do gotowania – kuchnią lub barem. Taka komora musi mieć magazyn, z którego spisywane są składniki potraw. 

     Dział może pełnić jedną z tych funkcji lub obie jednocześnie. Na przykład bar rejestruje zamówienia na napoje, które są tu przygotowywane i spisywane na straty. 

     Jak dodać Oddział 

  1. W Ustawieniach sprzedawcy kliknij  przycisk Akcje, → Dodaj Oddział
  1. Wybierz grupę, do której ma należeć Oddział, a następnie kliknij przycisk OK. 
  1. Jeśli komora jest miejscem przygotowania (bar, kuchnia), koniecznie wybierz magazyn. 
  1. Jeśli oddział jest miejscem sprzedaży (hale, bary): 
  • Określ drukarki do drukowania przecieków i raportów. W każdej komorze można określić tylko jedną drukarkę. 
  • Jeśli hala jest duża i znajduje się w niej kilka terminali kelnerskich wraz z ich drukarkami, połącz drukarki z terminalami. Można to zrobić w ustawieniach przedsiębiorstwa handlowego w  zakładce Terminale i urządzenia
  1. Po zmianie ustawień przedziału kliknij  przycisk Zapisz zmiany

     Ustawienia ogólne 

  • Składniki. Jeśli komora jest używana jako miejsce przygotowania (bar, kuchnia), określ dla niej skład. Składniki potraw przygotowanych w dziale będą z niego pobierane. 
  • Domyślna kategoria cenowa. Te same dania mogą mieć różne ceny w różnych działach. W tym celu należy określić kategorię cenową w polu dla każdej gałęzi. Zostanie on automatycznie zastosowany do wszystkich zamówień w tabeli tego oddziału. W razie potrzeby można go zmienić w oknie rabaty/dopłaty Syrve POS. Kategoria cenowa określona ręcznie lub za pomocą karty gościa ma najwyższy priorytet. 
  • Domyślny typ zamówienia. Wybierz typ zamówień, które zostały złożone w tej gałęzi. Możesz dodać nowy w  katalogu Typy zamówień

     Ustawienia drukowania 

     Sprawdzanie wstępne drukarki 

     Na drukarce drukowane są następujące informacje: 

  • Prechek, 
  • Tabliczka informująca, że stolik jest zarezerwowany. 
  • Dowód dostawy.      
  • Zamów bankiet w przedsprzedaży. 

     Najwyższy priorytet nadawany jest ustawieniom drukarki określonym dla terminala na karcie Terminale i urządzenia. Jeśli w komorze nie określono drukarki, używana jest drukarka grupowa. 

     Jeśli drukarka jest drukowana na drukarce, na której występuje błąd, używana jest drukarka zapasowa. 

     Drukarka spożywcza 

     Kwit serwisowy i zamówienie bankietowe dla kuchni są drukowane na drukarce żywności. 

 W  polu Zduplikowana drukarka do naczyń  wybierz drukarkę, na której zamówienie jest ponownie drukowane. Drukarka ta może być używana, jeśli cennik zawiera złożone dania, których składniki są przygotowywane w różnych działach, a jedno zamówienie musi zostać wysłane jednocześnie do dwóch drukarek spożywczych w tych lokalizacjach gotowania. Na przykład danie „Kiełbaski z piwem” można przygotować zarówno w kuchni (kiełbaski), jak i w barze (kufel piwa). W takim przypadku zamówienie zostanie wydrukowane w tym samym czasie na drukarki kuchenne i barowe. 

 Jeśli drukarka wydrukuje błąd podczas drukowania, drukuje na drukarce zapasowej. Na paragonie serwisowym drukowane są potrawy, które należy ugotować. Jeśli chcesz wydrukować potrawy, które są przygotowane tutaj w dziale, to w  polu Drukuj paragon  wybierz pozycję „Wydrukuj paragon serwisowy„. W takim przypadku dostępne jest pole wyboru Drukuj każde danie na osobnym paragonie

Możesz oznaczyć danie jako ugotowane nie tylko na ekranie kuchni, ale także skanując kod kreskowy na paragonie za usługę. Co więcej, nie zależy to od statusu zamówienia – może ono być nadal otwarte lub już zamknięte i opłacone. Aby zeskanować kod kreskowy w  polu Drukuj kod kreskowy w zadaniu kuchennym, wybierz żądaną pozycję: 

  • Nie drukuj — kody kreskowe nie są drukowane. 
  • Druk według dań – każde danie ma swój własny kod kreskowy. Ten produkt jest bardziej odpowiedni dla restauracji, w których posiłki są często przygotowywane i podawane osobno. 
  • Wydruk na paragonie – kod kreskowy jest drukowany na całym zamówieniu (na przykład w przypadku fast foodów). Wszystkie dania w jednym czeku są oznaczone jako przygotowane według jednego kodu kreskowego. Ta pozycja nadaje się do fast foodów, gdzie zamówienie jest serwowane w całości po dokonaniu płatności. 

     Skonsolidowane pokwitowanie usług 

     W skonsolidowanym paragonie za usługę drukowane są dania ze wszystkich warsztatów jednego zamówienia, które jednocześnie wysyłane są do kuchni – dania jednej porcji. Potrawy z „zagranicznych” warsztatów drukowane są zredukowaną czcionką, a potrawy z „własnych” warsztatów drukowane są dużym drukiem. 

     Dzięki skonsolidowanemu paragonowi serwisowemu kucharz każdego sklepu będzie wiedział, co jeszcze wchodzi w skład zamówienia i kiedy zacząć przygotowywać dania, aby każde danie z zamówienia zostało przygotowane w tym samym czasie. Jest to również przydatne dla kierownika produkcji, który kontroluje pracę kuchni jako całości i musi wiedzieć, co i gdzie jest gotowane. 

     Na przykład istnieje specjalny dział, w którym nic się nie gotuje, a drukowane są w nim potrawy ze wszystkich działów z wyjątkiem baru. 

     Aby skonfigurować skonsolidowane pokwitowanie świadczenia usługi do wydrukowania: 

  1. W ustawieniach oddziału specjalnego, w  polu Drukuj paragon  wybierz pozycję ’Drukuj skonsolidowany przegląd serwisowy’. 
  1. Ustaw inne oddziały, których potrawy mają być wydrukowane w czeku skonsolidowanym: w  polu Drukuj paragon  wybierz pozycję „Paragon serwisowy drukarni” i zaznacz pole Drukuj naczynia oddziałów w czeku skonsolidowanym. Naczynia będą drukowane zarówno w tej przegródce, jak i w czeku skonsolidowanym. 
  1. Skonfiguruj oddział (na przykład bar), którego potrawy nie muszą być drukowane na skonsolidowanym paragonie usługi: w  polu Drukuj czek  zaznacz pozycję „Przyjęcie z usługi drukarni” i nie zaznaczaj  pola Drukuj dania branżowe w rachunku skonsolidowanym

     W przypadku drukowania skonsolidowanego pokwitowania świadczenia usługi pieczęć każdej potrawy z tego oddziału na osobnym paragonie nie jest dostępna. 

     Podczas wyjmowania potraw w dziale, w którym przygotowywane jest usunięte danie, drukowany jest zwykły paragon za usunięcie. W przypadku korzystania z terminala kuchennego Sous Chef skonsolidowany paragon serwisowy jest drukowany tylko wtedy, gdy paragon serwisowy jest ustawiony na drukowanie przed rozpoczęciem gotowania. 

     Drukarka raportów 

     Na drukarce raportów są drukowane następujące elementy: 

  • raporty z ekranu raporty, 
  • raporty na koniec zmiany, z wyjątkiem raportu Z drukowanego na rejestratorze fiskalnym, 
  • akty prawne i faktury na potrzeby obiegu dokumentów, 
  • meldowanie o obecności na otwarciu lub zamknięciu dnia rozliczeniowego, 
  • listę zleceń zamkniętych w cash shift, 
  • Lista zatrzymań. 

     Jeśli nie skonfigurowano żadnej komory drukarki, używane jest ustawienie grupy. 

     Drukarka zapasowa 

     Drukuje naczynia, kontrole wstępne lub raporty, jeśli główne drukarki są uszkodzone. 

     Zaleca się używanie drukarki tego samego modelu co drukarka do żywności jako drukarki zapasowej. Przekierowanie wydruku do drukarki zapasowej w przypadku braku głównych drukarek nastąpi automatycznie. 

     Wyposażenie drukarki 

     Jeśli w komorze pakowane są żywność lub towary, określ drukarkę etykiet z kodami kreskowymi w polu Drukarka etykiet. 

     Mapa gotowania 

 Domyślnie różne rodzaje potraw są przygotowywane w tych przegródkach, które są określone w Ogólnej karcie gotowania grupy, ale można je zmienić. Oznacza to, że danie można przygotować w różnych miejscach w zależności od tego, gdzie zostało zamówione i sprzedane. Aby to zrobić, wybierz  rodzaj potraw w bloku Mapa gotowania, a w  kolumnie Gdzie gotować wybierz komorę, w której ten rodzaj żywności zostanie przygotowany,  jeśli są one zamawiane w tym punkcie sprzedaży. 

     Terminali 

 W  sekcji Stanowiska kelnerskie i komputery użytkowników zaznacz pola obok  terminali POS Syrve, które współpracują z tą gałęzią. Zazwyczaj nazwy terminali pokrywają się z ich nazwą sieciową. 

     Obowiązkowe jest wskazanie przynależności terminala do oddziału. Ale nie przywiązuj tego samego terminala do kilku gałęzi. 

     Inne ustawienia 

  • Jeśli pole wyboru Pokaż panel kursu jest zaznaczone,  w oknie zamówienia Syrve POS wyświetlą się przyciski, za pomocą których można ustawić kolejność serwowania dań. 
  • Jeśli  pole wyboru Użyj mieszanki jest zaznaczone, Syrve POS będzie mógł utworzyć niezbędny składnik dania z dań, które istnieją w cenniku, wskazując proporcje każdego ze składników. 
  • Jeśli  pole wyboru Potwierdź drukowanie wstępne  jest zaznaczone w oknie zamówienia w Syrve POS, po kliknięciu  przycisku Sprawdzanie wstępne system poprosi o potwierdzenie wydruku. 
  • Ustawienie Połącz zamówienia jednego gościa pozwala uzyskać poprawne dane dotyczące średniego rachunku na gościa, a także całkowitej liczby gości w restauracji. Kelner może przyjąć dodatkowe zamówienie, tworzy zamówienie na tym samym stole i klika  przycisk Zamów ponownie. Liczba gości jest przenoszona z ostatniego zamówienia na tym stole. Pod uwagę brana jest łączna liczba ponownych zamówień gości. 
  • Jeśli pole wyboru Zezwalaj na płatność za zamówienie bez wstępnego sprawdzania jest zaznaczone,  kasjer będzie mógł akceptować płatności (lub przedpłaty) za zamówienia w Syrve POS bez usługi drukowania i paragonów dla gości. Jeśli to pole wyboru nie jest zaznaczone, to w oknie pracy z zamówieniem w Syrve POS  przycisk Kasjer nie będzie dostępny dla kasjera, dopóki nie wydrukuje dopasowań. W przypadku zamówień z niezadrukowanymi daniami zostanie również wydrukowany paragon serwisowy. 
  • Automatyczne drukowanie serwisowe: 
         W przypadku drukowania serwisowego należy określić drukarkę do żywności. 
  • Wył. Paragon za usługę zostanie wydrukowany tylko po kliknięciu  przycisku Drukuj  w oknie zamówienia Syrve POS. 
  • Przy kasie. Paragon za usługę zostanie automatycznie wydrukowany po opłaceniu zamówienia w Syrve POS. Ale tylko wtedy, gdy nie został wcześniej wydrukowany przy kasie. 
  • Po dokonaniu płatności. Paragon serwisowy zostanie automatycznie wydrukowany dopiero po pomyślnym dokonaniu płatności, ale przed wydrukowaniem paragonu fiskalnego. 
    Natychmiast po wydrukowaniu paragonu serwisowego na naczynia zostanie ostemplowany czas wydruku, a zamówienie pojawi się na ekranie kuchni, jeśli jest w użyciu. 
  • Na życzenie gościa szef kuchni będzie mógł przygotować dowolne danie, którego nie ma w menu. Takie zapytanie można zapisać jako komentarz do tego dania w Syrve POS. Aby włączyć komentarze, zaznacz  pole obok opcji Zezwalaj na komentarze tekstowe do pozycji zamówienia. Jest to możliwe tylko w trybie obsługi „restauracji”. 
  • Możesz włączyć (wyłączyć) drukowanie komentarza do dania (darmowy modyfikator) na paragonie, domyślnie nie jest on drukowany. Aby komentarz do dania został wydrukowany na rzece, paragonie sprzedaży, paragonie płatności, a także paragonie fiskalnym, zaznacz  pole Drukuj komentarze w czeku wstępnym i przy płatności
    Można również ustawić drukowanie komentarza za pomocą ustawień szablonu sprawdzania (jeśli to ustawienie jest włączone dla gałęzi, można je wyłączyć za pomocą szablonu sprawdzania).  

     Ustawianie tabel 

     Branża przedsiębiorstwa handlowego, w której sprzedawane są potrawy (hala lub bar), zależy od obecności w niej stołów. 

     Aby skonfigurować tabele: 

  1. Kliknij  przycisk Dodaj
  1. Wprowadź numery tabel gałęzi (na przykład dodaj tabele od 15 do 27). 
  1. Dla każdej tabeli można określić nazwę, liczbę i liczbę miejsc. 
  1. Jeśli istnieje limit liczby miejsc przy stole, zostanie to uwzględnione przy składaniu zamówienia na ten stół. 
  1. Niektóre dania, przetwory, towary i usługi objęte sprzedażą mogą być automatycznie dodawane do zamówienia. W tym celu należy połączyć je z tabelami w  polu Dodaj przy otwieraniu zamówienia. Następnie za każdym razem, gdy otworzysz zamówienie na tym stole, danie lub usługa będzie już w nim zaznaczona. Jeśli danie lub usługa nie jest objęta sprzedażą w momencie otwarcia stołu, nie zostanie ona dodana do zamówienia. Możesz zrezygnować z automatycznego dodawania dań bez konieczności rekonfiguracji stołów,  po prostu wykluczając je ze sprzedaży. To ustawienie może być wykorzystane np. jako przypomnienie kasjerowi o promocji, jeśli gość otrzyma wybrany przez siebie prezent (automatycznie dodawane jest danie z modyfikatorem grupy). 
  1. Przy standardowej konfiguracji uprawnień w programie, kierownik lub pracownik, który zarejestrował to zamówienie, ma dostęp do otwartego zamówienia w Syrve POS. W hali może pracować kilku pracowników z zamówieniem, na przykład jeden pracownik rejestruje je, a następnie serwuje i dodaje nowe dania do drugiego. W takim przypadku zaznacz pole Każdy kelner ma dostęp do zamówień z tej hali
  1. Dla wygodniejszej pracy z układem hali w aplikacji kasowej można aktywować tryb okrągłego stołu (więcej informacji na temat ustawień znajduje się w artykule Mapy hal). W tym celu należy zaznaczyć  opcję Okrągłe stoły na mapie hali
  1. Kliknij Zapisz zmiany
     

     Po ustawieniu nazw sal i stołów przejdź do rozmieszczenia tabel na mapach sal. Pomoże Ci to lepiej poruszać się po gałęzi podczas tworzenia zamówień. 

     Ekran kuchenny 

 Jeśli oddział korzysta ze specjalnego terminala kuchennego do powiadamiania kuchni o zamówieniu, zaznacz  pole Pokaż potrawy na ekranie kuchni. Inne ustawienia staną się dostępne. 

 Aby uzyskać więcej informacji na temat konfigurowania ekranu kuchennego dla przegródek, zobacz Jak skonfigurować ekran kuchenny

     Problemy 

 Zakładka Problemy  pozwala na skonfigurowanie przekazywania do aplikacji kasowej komunikatów o problemach z otwartym zamówieniem (zbyt długie otwarcie, zbyt duża kwota, kelner od dłuższego czasu nie przychodził do stolika itp.). W aplikacji kasowej takie komunikaty są wyświetlane na Mapie Hali (więcej informacji w sekcji Ekrany zamówień). 

     Dostosowywanie powiadomień jest możliwe w przypadku następujących problemów: 

  • Zamówienie otwarte więcej, min. Powiadomienie jest wysyłane do programu kasowego, jeśli zlecenie jest otwarte dłużej niż jest to dozwolone w ustawieniach. Maksymalny czas jest ustawiany w minutach. 
  • Kwota zamówienia na gościa jest wyższa, UAH. Przekroczona została maksymalna kwota zamówienia na osobę, ustalona w UAH. 
  • Zamów na precheck więcej, min. Przekroczony został maksymalny czas, w którym zlecenie znajduje się w rzece (ustawiony w minutach). 
  • Opóźnienie gotowania jest większe, min. Przekroczony został maksymalny dopuszczalny czas opóźnienia gotowania. Wartość graniczna jest ustawiana w minutach. 
  • Opóźnienie w podawaniu więcej, min. Przekroczony został maksymalny czas opóźnienia posuwu. Wartość graniczna jest ustawiana w minutach. 
  • Kelner już nie podszedł do stolika, min. Kelner długo nie podchodzi do stolika. Maksymalny dopuszczalny czas oczekiwania kelnera ustalany jest w minutach. 
Czy znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania?