Konfiguracja funkcjonowania

Centralizowana dostawa w sieci restauracji #

Poniższe ustawienia dotyczą całej sieci lokali gastronomicznych, zarządzanych centralnie.


Jednolity cennik #

Należy stworzyć jednolity cennik dla call center i oddziałów dostawy. W tym celu wydawane są zarządzenia o zmianie cennika.


Podatki #

Można ustawić różne stawki podatkowe dla różnych typów obsługi. Na przykład dla zamówień na wynos może obowiązywać preferencyjna stawka VAT.


Typy płatności #

Dodaj metody płatności, którymi można opłacić zamówienia na dostawę, takie jak:
✅ gotówka
✅ karty płatnicze
✅ kredyt kontrahenta
✅ programy lojalnościowe Syrve
✅ płatność mieszana

🔹 Płatność może być dokonana także na stronie internetowej restauracji.
🔹 Dozwolone typy płatności można określić w ustawieniach przedsiębiorstwa:
Ustawienia → Konfiguracja grupy → Typy płatności.


Rabaty #

Na zamówienia dostawy można stosować tylko ręczne, nieskumulowane rabaty. Konfiguracja rabatów znajduje się w sekcji:
System rabatowy → Rabaty i dopłaty

✔ W ustawieniach rabatu należy zaznaczyć opcję „Można przyznać ręcznie”
❌ Opcja „Można łączyć z innymi rabatami” powinna być wyłączona

Dodatkowo klient może skorzystać z rabatu na podstawie karty lojalnościowej w sekcji:
System rabatowy → Karty klubowe


Uprawnienia dostępu #

Dla pracowników działu dostaw należy ustawić odpowiednie uprawnienia dostępu w Syrve HQ:
Pracownicy → Administracja → Uprawnienia dostępu


Motywacja personelu #

W Syrve można skonfigurować programy motywacyjne, np.:
✔ Operator call center otrzymuje premię za sumę przyjętych zamówień
✔ Kurier dostaje bonus za liczbę dostarczonych zamówień

Ustawienia premii można znaleźć w artykule: Programy motywacyjne.


Specyficzne ustawienia dla dostawy #

Sekcja: Dostawa → Ustawienia → Ogólne

Czas dostawy przez kuriera – konfiguracja w każdym oddziale osobno, call center może ustawić wartość uśrednioną
Czas przygotowania dla odbioru osobistego – konfiguracja w każdym oddziale osobno
Domyślne miasto – ustawienia w każdym oddziale
Rodzaj dostawy – konfiguracja w call center, synchronizowana przez Syrve HQ
Drukowanie faktur i etykiet – ustawienia w każdym oddziale
Tryb rozpoczęcia przygotowania zamówienia – ręczny lub automatyczny
Potwierdzenie dostawy – konfiguracja w Syrve HQ
Powody anulowania dostawy – konfiguracja w call center, synchronizowana przez Syrve HQ
Strefy dostawy – konfiguracja w call center, synchronizowana przez Syrve HQ
Księga klientów – konfiguracja w Syrve HQ
Lista miast i ulic – konfiguracja w Syrve HQ
Godziny pracy oddziałów i mapa – konfiguracja w Syrve HQ
Powiadomienia SMS – konfiguracja w call center
Automatyczne dodawanie dań – konfiguracja w Syrve HQ
Stop-lista – konfiguracja w Syrve POS, dostępna w raporcie:
Dostawa → Zbiorcza stop-lista


Podział rachunku na dwa urządzenia fiskalne #

System dostawy może współpracować z kilkoma drukarkami fiskalnymi. Jeśli w konfiguracji grupy przedsiębiorstw włączono opcję „Zezwól na konfigurację miejsca druku paragonu fiskalnego”, zamówienie można podzielić na kilka części na ekranie kasowym.

➡ W dzienniku systemowym pojawi się wpis „Podział dostawy na urządzenia fiskalne”.
🔹 Symbol „*” w numerze zamówienia oznacza, że paragon został wydrukowany na kilku drukarkach.


Anonimowe zamówienia #

Zwykle podczas składania zamówienia na dostawę klient musi podać imię, telefon i adres dostawy. Jednak w niektórych przypadkach zamówienia mogą być realizowane bez podawania danych klienta:

✔ Zamówienia na odbiór osobisty w call center lub w oddziale
✔ Restauracja korzysta z kurierów agregatora, którzy nie wymagają danych klienta
✔ Restauracja realizuje dostawy własnymi kurierami, ale zamówienia pochodzą z agregatora, który nie udostępnia danych klientów

W Syrve można skonfigurować przyjmowanie zamówień na odbiór osobisty bez zapisywania szczegółowych danych gościa – wystarczy tylko numer telefonu. System używa go wyłącznie do informowania o statusie zamówienia, a po jego zamknięciu numer telefonu zostaje usunięty.

Konfiguracja zamówień anonimowych #

Aby umożliwić tworzenie zamówień bez danych klienta, należy dodać do pliku konfiguracyjnego resto-properties następujący wiersz:

enable-create-delivery-without-customer=true

Następnie zrestartuj serwer Syrve.

Po wprowadzeniu tej zmiany w systemie pojawią się dodatkowe przyciski do tworzenia zamówień anonimowych – będzie można pominąć wybór klienta. Możliwe będzie również automatyczne odbieranie takich zamówień od agregatorów.


Automatyczne ustawienie anonimowego klienta #

Aby nowe zamówienia domyślnie były przypisywane do anonimowego klienta, przejdź do ustawień dostawy i zaznacz opcję:

„Nie wybierać gościa podczas tworzenia zamówienia na odbiór osobisty”

Wtedy po kliknięciu przycisku „Nowy odbiór osobisty” system nie otworzy listy klientów.

Co jeśli klient chce rabat?
🔹 Jeśli klient chce skorzystać ze zniżki, można:
✔ Zeskanować jego kartę rabatową
✔ Ręcznie wyszukać go w oknie rabatów

W takim przypadku zamówienie przestanie być anonimowe.


Tworzenie zamówienia anonimowego #

Zamówienia bez danych klienta zazwyczaj pochodzą od agregatorów.

📌 Jeśli chcesz ręcznie utworzyć anonimowe zamówienie na odbiór osobisty, zobacz instrukcję: „Zamówienia na odbiór osobisty”.

Czy znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania?