Gości 

             

W katalogu znajdują się goście, którzy zamówili bankiety, zarezerwowali stoliki lub zamówili dostawę jedzenia. 

W karcie gościa możesz określić podstawowe informacje o gościu, podpiąć kartę rabatową, przypisać rabat lub kategorię cenową. 

 Katalog gości może być edytowany przez pracownika z uprawnieniami do „Praca z katalogiem gości” (F_GUEST).  

     Dodawanie nowego gościa 

  1. Kliknij ☰ → Listę gości, aby przejść do przewodnika. 
  1. Kliknij Nowy gość
  1. Na karcie gościa wpisz  swoje imię i  nazwisko.  
  1. W przypadku klientów rezerwacyjnych i bankietowych prosimy o podanie numeru telefonu. W takim przypadku numer karty może nie być podany. 
  1. Jeśli dajesz gościowi kartę, wpisz jej numer. Liczba może zawierać dowolne litery i cyfry, a także znaki maski (.,$^{}[](|) *+-?\=).Pokój jest wyjątkowy, więc nie można utworzyć dwóch gości z tymi samymi kartami. Możliwe są następujące sytuacje: 
  • Jeśli w systemie zostanie odnaleziona karta o tym numerze, to w zależności od ustawień karty,  pozycja Rabat/Dopłata lub Kategoria Cena zostanie automatycznie uzupełniona
  • Jeżeli karta o takim numerze nie istnieje w systemie, to po zapisaniu karty dla takiego gościa zostanie utworzona nowa karta o określonym numerze. Wybierz rabat/dopłatę lub kategorię cenową. 
  1. Możesz też ręcznie wybrać poziom rabatu lub ceny gościa. 
  1. Wprowadź adres e-mail w  polu E-mail, a także dodatkowe informacje o kliencie. 
  1. Określ, na otrzymywanie którego powiadomienia gość wyraża zgodę. Pozycja Powiadomienie o statusie zamówienia  dotyczy tylko zamówień z dostawą. 
  1. Sprzedawca może skorzystać z wewnętrznych zasad, aby wymagać od pracowników, aby wymagali od gości zgody na przechowywanie ich danych osobowych. Zapytaj gościa, czy zgadza się na przetwarzanie jego danych i zaznacz jego odpowiedź w polu Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych: 
  • Jeśli gość nie wyraża zgody lub poprosił o usunięcie danych z systemu, kliknij w pole, aby było puste ☐. 
  • Jeśli gość wyraził zgodę na przechowywanie i przetwarzanie swoich danych osobowych, zaznacz to ☑  pole. 
  1. Kliknij przycisk OK. 

Ustawienia 

Niektóre pozycje na karcie gościa są wyświetlane w zależności od ustawień sprzedawcy lub sieci restauracji. 

 Aby wskazać zgodę gościa na przetwarzanie danych osobowych, zaznacz  pole obok opcji Wymagaj zgody na przetwarzanie danych osobowych w ustawieniach. 

 Jeśli nie chcesz za każdym razem włączać powiadomień o statusie zamówienia, możesz włączyć wysyłanie powiadomień do wszystkich nowych gości. Aby to zrobić, zaznacz  opcję Domyślnie nowi goście otrzymują powiadomienie o statusie zamówienia w ustawieniach. 

Czy znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania?