Ekran zamówień 

Ekran zamówień 

     Na ekranie zamówień wyświetlane są tabele wolne i zajęte z zamówieniami obsługiwanymi przez pracowników z otwartymi zmianami osobistymi. 

     W zależności od praw dostępu istnieje kilka trybów wyświetlania tabel – są one przełączane w prawej dolnej części ekranu: 

  • Układ sali” – wyświetla układ stołów w korytarzach restauracji. 
  • Wszystkie stoły” — wyświetla listę kelnerów, którzy mają otwartą osobistą zmianę lub co najmniej jeden obsługiwany stolik. 
  • Przez kelnerów” — wyświetla listę wszystkich stolików obsługiwanych przez wybranego pracownika, wraz ze szczegółowymi informacjami o zamówieniu. 

     Aby złożyć nowe zamówienie, kliknij na wolny stół. Dowiedz się, jak dodawać dania i składać zamówienie. 

     Aby szybko obsłużyć gości, na przykład w barze, użyj trybu szybkiego sprawdzania. 

    Schemat hali 

     W trybie „Układ hali” wyświetlany jest ogólny widok hali z aktualnym położeniem stołów i innych obiektów znajdujących się w hali. Schemat konfiguruje się w programie Syrve Office. 

 Jeżeli podczas ustawiania stołów w oddziale (Administracja Zakładanie przedsiębiorstwa handlowego → <Wymagany oddział> → Ustawienia stołu) wybrano opcję Okrągłe stoły na schemacie hali, to wszystkie stoły będą miały okrągły kształt i mogą mieć trzy możliwe rozmiary: mały, duży i średni. 

     W zależności od wielkości stołów wyświetlane są na nich dodatkowe informacje: numer stolika, imię i nazwisko gościa, nazwisko kelnera, czas od przyjęcia zamówienia, liczba gości do zamówienia, informacje o kursach itp.  

     Jeśli na stole pojawi się wykrzyknik   !   , co oznacza, że wystąpił problem z zamówieniem — lub nawet kilka: 

  • Zlecenie było otwarte dłużej niż dozwolony czas. 
  • Przekroczona została maksymalna kwota na jednego gościa. 
  • Zamówienie znajduje się w poprzednim sprawdzeniu przez długi czas. 
  • Opóźnione gotowanie lub podawanie 
  • Kelner długo nie podchodzi do stolika. 

     Uwaga! Raporty o problemach konfiguruje się w aplikacji biurowej w ustawieniach oddziału (Ustawienia Administration Trading Enterprise → <Wymagane rozgałęzienie> → Problemy). 

     Możesz przejść do listy problemów, naciskając i przytrzymując obraz stołu. 

     Wszystkie tabele 

     W trybie „Wszystkie stoliki” zamówienia kelnera są wyświetlane w rzędach z komórkami. Te komórki zawierają numery tabel, w których otwarte są zamówienia. 

     Gdy kelner ma otwartych więcej niż 12 zamówień, a nie ma wystarczającej liczby wolnych komórek, dodawana jest dodatkowa kolejka. Znika, jeśli w ostatnim wierszu nie ma już żadnych zamówień, a w pozostałej pozostaje co najmniej jedna wolna komórka. 

     Jeśli w pierwszym wierszu jest wystarczająca liczba wolnych komórek, można go scalić z drugim wierszem. Aby to zrobić, kliknij przycisk 

     Pracownicy z uprawnieniem do „Tworzenia i edycji zamówień od innych kelnerów” (F_AOT) mogą przeglądać i edytować zamówienia otwarte przez innych pracowników, a także rejestrować dla nich nowe zamówienia. 

     Uwaga! Tylko jeden pracownik może pracować nad zamówieniem w danym momencie. 

     Przez kelnerów 

     W trybie „Kelnerzy” na stole przy otwartym zamówieniu wyświetlany jest numer stolika i godzina otwarcia zamówienia, lista zamówionych dań i ich ilość, a także kwota rachunku. 

     Po lewej stronie znajduje się lista pracowników, którzy otworzyli zmianę i mają prawo do rejestrowania zamówień dla siebie. Na ekranie pracy wyświetlane są informacje o kolejności pracownika, który został wybrany (i wyróżniony kolorem) na liście. 

     Gdy kelner ma otwartych więcej niż 12 zamówień, a nie ma wystarczającej liczby wolnych komórek, dodawane są kolejne strony (#2, #3 itd.). Aby zobaczyć pełną listę zamówień kelnerskich, wybierz pracownika i kliknij Zamówienia 

     Jeśli na pierwszej stronie jest wystarczająca liczba wolnych komórek, można ją scalić z drugą stroną. Aby to zrobić, kliknij przycisk                                                    

     Jeśli Twoja restauracja oferuje usługę dostawy, możesz zobaczyć przycisk umożliwiający szybkie przechodzenie do zamówień z dostawą            

     Aby to zrobić, pracownik musi mieć prawo dostępu do pracy z nimi. Czerwona kropka oznacza, że pojawiły się nowe zamówienia, na które pracownik musi zwrócić uwagę.  

     Jak przychody są wyświetlane przez pracowników 

 Na ekranach roboczych w trybach „Kelnerzy” i „Wszystkie stoliki” wyświetlany jest przychód dla każdego pracownika. Jest on zaokrąglany w dół do 100 hrywien. 

     Opcja wyświetlania kwoty przychodu jest zdefiniowana w ustawieniach przedsiębiorstwa handlowego w polu Wyświetl kwotę sprzedaży osobistej kelnera w Syrve Office: 

  • Na zamówienie. Wszystkie dania są rejestrowane na nazwisko kelnera, który otworzył zamówienie. 
  • Przez potrawy. Danie jest rejestrowane na nazwisko kelnera, który dodał je do zamówienia. 

     To ustawienie nie ma wpływu na obliczanie i obliczanie wynagrodzeń. Aby zapobiec nadużyciom, informacje te można wyłączyć, korzystając z prawej strony „Zobacz swoje wynagrodzenie na swojej stronie osobistej” (F_VPSD). 

Czy znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania?