Ekran zamówień
Na ekranie zamówień wyświetlane są tabele wolne i zajęte z zamówieniami obsługiwanymi przez pracowników z otwartymi zmianami osobistymi.
W zależności od praw dostępu istnieje kilka trybów wyświetlania tabel – są one przełączane w prawej dolnej części ekranu:
- „Układ sali” – wyświetla układ stołów w korytarzach restauracji.
- „Wszystkie stoły” — wyświetla listę kelnerów, którzy mają otwartą osobistą zmianę lub co najmniej jeden obsługiwany stolik.
- „Przez kelnerów” — wyświetla listę wszystkich stolików obsługiwanych przez wybranego pracownika, wraz ze szczegółowymi informacjami o zamówieniu.
Aby złożyć nowe zamówienie, kliknij na wolny stół. Dowiedz się, jak dodawać dania i składać zamówienie.
Aby szybko obsłużyć gości, na przykład w barze, użyj trybu szybkiego sprawdzania.
Schemat hali
W trybie „Układ hali” wyświetlany jest ogólny widok hali z aktualnym położeniem stołów i innych obiektów znajdujących się w hali. Schemat konfiguruje się w programie Syrve Office.
Jeżeli podczas ustawiania stołów w oddziale (Administracja → Zakładanie przedsiębiorstwa handlowego → <Wymagany oddział> → Ustawienia stołu) wybrano opcję Okrągłe stoły na schemacie hali, to wszystkie stoły będą miały okrągły kształt i mogą mieć trzy możliwe rozmiary: mały, duży i średni.
W zależności od wielkości stołów wyświetlane są na nich dodatkowe informacje: numer stolika, imię i nazwisko gościa, nazwisko kelnera, czas od przyjęcia zamówienia, liczba gości do zamówienia, informacje o kursach itp.
Jeśli na stole pojawi się wykrzyknik ! , co oznacza, że wystąpił problem z zamówieniem — lub nawet kilka:
- Zlecenie było otwarte dłużej niż dozwolony czas.
- Przekroczona została maksymalna kwota na jednego gościa.
- Zamówienie znajduje się w poprzednim sprawdzeniu przez długi czas.
- Opóźnione gotowanie lub podawanie
- Kelner długo nie podchodzi do stolika.
Uwaga! Raporty o problemach konfiguruje się w aplikacji biurowej w ustawieniach oddziału (Ustawienia Administration → Trading Enterprise → <Wymagane rozgałęzienie> → Problemy).
Możesz przejść do listy problemów, naciskając i przytrzymując obraz stołu.
Wszystkie tabele
W trybie „Wszystkie stoliki” zamówienia kelnera są wyświetlane w rzędach z komórkami. Te komórki zawierają numery tabel, w których otwarte są zamówienia.
Gdy kelner ma otwartych więcej niż 12 zamówień, a nie ma wystarczającej liczby wolnych komórek, dodawana jest dodatkowa kolejka. Znika, jeśli w ostatnim wierszu nie ma już żadnych zamówień, a w pozostałej pozostaje co najmniej jedna wolna komórka.
Jeśli w pierwszym wierszu jest wystarczająca liczba wolnych komórek, można go scalić z drugim wierszem. Aby to zrobić, kliknij przycisk
Pracownicy z uprawnieniem do „Tworzenia i edycji zamówień od innych kelnerów” (F_AOT) mogą przeglądać i edytować zamówienia otwarte przez innych pracowników, a także rejestrować dla nich nowe zamówienia.
Uwaga! Tylko jeden pracownik może pracować nad zamówieniem w danym momencie.
Przez kelnerów
W trybie „Kelnerzy” na stole przy otwartym zamówieniu wyświetlany jest numer stolika i godzina otwarcia zamówienia, lista zamówionych dań i ich ilość, a także kwota rachunku.
Po lewej stronie znajduje się lista pracowników, którzy otworzyli zmianę i mają prawo do rejestrowania zamówień dla siebie. Na ekranie pracy wyświetlane są informacje o kolejności pracownika, który został wybrany (i wyróżniony kolorem) na liście.
Gdy kelner ma otwartych więcej niż 12 zamówień, a nie ma wystarczającej liczby wolnych komórek, dodawane są kolejne strony (#2, #3 itd.). Aby zobaczyć pełną listę zamówień kelnerskich, wybierz pracownika i kliknij Zamówienia
Jeśli na pierwszej stronie jest wystarczająca liczba wolnych komórek, można ją scalić z drugą stroną. Aby to zrobić, kliknij przycisk
Jeśli Twoja restauracja oferuje usługę dostawy, możesz zobaczyć przycisk umożliwiający szybkie przechodzenie do zamówień z dostawą
Aby to zrobić, pracownik musi mieć prawo dostępu do pracy z nimi. Czerwona kropka oznacza, że pojawiły się nowe zamówienia, na które pracownik musi zwrócić uwagę.
Jak przychody są wyświetlane przez pracowników
Na ekranach roboczych w trybach „Kelnerzy” i „Wszystkie stoliki” wyświetlany jest przychód dla każdego pracownika. Jest on zaokrąglany w dół do 100 hrywien.
Opcja wyświetlania kwoty przychodu jest zdefiniowana w ustawieniach przedsiębiorstwa handlowego w polu Wyświetl kwotę sprzedaży osobistej kelnera w Syrve Office:
- Na zamówienie. Wszystkie dania są rejestrowane na nazwisko kelnera, który otworzył zamówienie.
- Przez potrawy. Danie jest rejestrowane na nazwisko kelnera, który dodał je do zamówienia.
To ustawienie nie ma wpływu na obliczanie i obliczanie wynagrodzeń. Aby zapobiec nadużyciom, informacje te można wyłączyć, korzystając z prawej strony „Zobacz swoje wynagrodzenie na swojej stronie osobistej” (F_VPSD).