Anulowanie zamówienia 

     Usunięcie czeku kasjerskiego i zwrot gotówki jest dokonywany wyłącznie przez kierownika restauracji w obecności oryginalnego paragonu i w obecności kasjera, który dokonał płatności na czeku. 

     Prawa dostępu 

     Aby pracownik mógł dokonać pełnego zwrotu pieniędzy lub usunąć zamknięte zamówienie, musi mieć prawo do „Usunięcia zamkniętych zamówień” (F_DCO). Jeśli nie masz tego prawa, to przy usuwaniu lub zwrocie zamówienia będziesz potrzebować potwierdzenia praw „Zwrot czekiem” (F_STRN), „Autoryzuj usunięcie przedpłaty” (F_REP) lub „Usuń wydrukowane naczynia z zamówienia przed wydrukowaniem kontroli wstępnych” (F_DP). 

     Jeśli kasjer nie widzi wpłaconych kwot w zamkniętym oknie zlecenia, oznacza to, że nie ma prawa do „Podglądu kwot w zamkniętych zleceniach” (F_CLOS). Nie przeszkodzi mu to jednak w zwrocie zamówienia. 

     Zwroty zamówień 

Jeśli gość chce zwrócić lub wymienić danie, zarejestruj zwrot czeku: 

  1. Kliknij ☰ Zamknij zlecenie. Otworzy się okno z listą zleceń zamkniętych na zmianę. 
    Przycisk Zamknięte zlecenia  jest dostępny, jeśli masz prawo Wyświetl zamknięte zlecenia (F_CLOR). 
  1. Znajdź na liście zamówienie, które chcesz zwrócić. Aby szybko wyszukać, naciśnij przycisk wirtualnej klawiatury i wprowadź imię i nazwisko pracownika, który zarejestrował zamówienie lub numer stolika. 
  1. Kliknij  przycisk Zwrot  kosztów i wybierz wiersz znalezionego zamówienia. Lub najpierw otwórz zamówienie i kliknij przycisk Zwrot kosztów w jego oknie. 
  1. Potwierdź operację, zwijając kartę menedżera. Zostanie wydrukowane potwierdzenie zwrotu i zostanie otwarte nowe zamówienie. 
  1. Zmień skład zamówienia: 
  1. Aby usunąć danie z zamówienia, zaznacz je i naciśnij  przycisk X, wybierz powód usunięcia i wprowadź szczegółowy komentarz. 
  1. Jeśli w zamówieniu nie ma już posiłków, potwierdź usunięcie zamówienia. 
  1. Jeśli w zamówieniu pozostały jakieś naczynia lub zostały dodane nowe, zamknij je w zwykły sposób. Jednocześnie przyjmij dodatkową płatność od klienta lub zwróć mu resztę za usunięte danie. 

     Usuwanie zamówienia 

Jeśli gość chce otrzymać pełny zwrot pieniędzy za opłacone zamówienie: 

  1. Kliknij  ☰  →przycisk Zamknij zlecenie. Otworzy się okno z listą zleceń zamkniętych na zmianę. 
    Przycisk Zamknięte zlecenia  jest dostępny, jeśli masz prawo Wyświetl zamknięte zlecenia (F_CLOR). 
  1. Znajdź na liście zamówienie, które chcesz zwrócić. Aby szybko wyszukać, naciśnij przycisk wirtualnej klawiatury i wprowadź imię i nazwisko pracownika, który zarejestrował zamówienie lub numer stolika. 
  1. Kliknij  przycisk Usuń zamówienie  i wybierz wiersz, w którym znalazłeś zamówienie. Lub najpierw otwórz zamówienie i kliknij przycisk Usuń zamówienie w jego oknie. 
     
  1. Aby potwierdzić transakcję, kliknij  przycisk OK  i zwiń kartę menedżera. Wszystkie płatności i przedpłaty za zamówienie zostaną automatycznie usunięte, a pokwitowanie zwrotu zostanie wydrukowane. 
  1. Wybierz powód, dla którego chcesz usunąć potrawy, wpisz szczegółowy komentarz, a następnie kliknij przycisk OK. 
  1. Jeśli powód usunięcia dań jest inny, kliknij  przycisk Anuluj  i usuń potrawy z zamówienia jeden po drugim z wyborem żądanego powodu. Po usunięciu ostatniego dania potwierdź usunięcie zamówienia. 
Czy znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania?