Bankiety i rezerwy
Aby mieć pewność, że goście są zawsze zadowoleni po wizycie w Twojej restauracji i wracają ponownie, system posiada wygodne narzędzia Syrve Hostess, za pomocą których możesz rezerwować stoliki, a także składać i rejestrować zamówienia bankietowe z ustalaniem życzeń gości.
Zarezerwowany stolik jest podświetlony na planu sali, wyświetla godzinę rozpoczęcia rezerwacji, co pozwala uniknąć sytuacji, gdy goście, którzy dokonali rezerwacji, już przybyli, a stolik jest zajęty. Pojawi się automatyczne powiadomienie o zbliżającej się godzinie rozpoczęcia rezerwacji, a jako dodatkowe informacje mogą zostać podane życzenia gościa wyrażone w trakcie rezerwacji, na przykład o złożenie kwiatów na stole.
W przypadku zamówienia bankietowego można wygenerować menu, po czym można je wysłać do kuchni w celu wstępnego zapoznania się, pod uwagę brane są wszystkie życzenia gościa i można wpłacić zaliczkę.
Informacje o Bankietach i Rezerwatach zarejestrowanych w Syrve można zobaczyć zarówno na liście, jak i na planu sali.
System nie pozwoli Ci zapomnieć o zaległych bankietach. Jeśli bankiet został opłacony z góry i/lub ma wydrukowane posiłki, a ustalona godzina rozpoczęcia bankietu już minęła, zostanie ona pokazana na liście niezależnie od daty lub okresu, dla którego przeglądasz listę bankietów. Są one podświetlone na różowo na liście bankietów , a na ekranie logowania zostanie wyświetlone ostrzeżenie (patrz poniżej).
Lista bankietów i rezerwatów
Lista BR otwiera się po naciśnięciu przycisku Bankiety i Rezerwy na ekranie dodatkowego menu lub przycisku Bankiety/Rezerwy na mapie hali. Wyświetla wszystkie bankiety i rezerwacje na dziś lub dowolną inną datę, którą można wybrać w kalendarzu lub za pomocą
przycisków ❮ i ❯.
Możesz również wyświetlić BR dla określonego okresu. W tym celu kliknij przycisk Okres (jego nazwa zmieni się na Data) i wybierz jego datę rozpoczęcia i zakończenia w kalendarzu. Po ponownym kliknięciu tego przycisku zostaniesz przeniesiony do widoku według daty.
Uwaga: Po przełączeniu z widoku „według daty” na widok „według okresu” początkiem okresu jest ustawiona data, a na koniec okresu dodawane jest 31 dni.
Dla każdego bankietu lub rezerwatu podane są następujące informacje:
- Rodzaj usługi – bankiet lub rezerwacja
- Status – może być zmieniany automatycznie lub ręcznie: „Aktywny”, „Gość przyszedł”, „Usunięty” (powód: „Gość odmówił”, „Gość nie przyszedł”, „Inny”). W przypadku bankietu wyświetlana jest również kwota zamówienia.
- Godzina rozpoczęcia BR – Poniżej znajduje się dzisiaj/jutro lub data, jeśli BR zaczyna się pojutrze lub później
- Nazwa hali i numer stołu
- Liczba gości
- Dane klienta – (imię i nazwisko klienta, telefon, numer karty i typ)
- Komentarz – na przykład „Kwiaty na stole” lub „Anulowane przez gościa”
Domyślnie na liście wyświetlane są tylko aktywne (ze statusem „Aktywny„) BR w określonym dniu (okresie). Możesz wykluczyć bankiety lub rezerwaty z listy, klikając jeden z odpowiednich przycisków nad listą. Ten przycisk będzie wyświetlany jako niewciśnięty: bez podświetlania na żółto. Aby wyświetlić pełną listę, kliknij przycisk Bankiet lub Zarezerwuj, a zmieni kolor na żółty.
Aby wyświetlić zarówno aktywne, jak i niewykryte BR z różnych powodów, kliknij przycisk Tylko aktywny, przycisk zostanie wyświetlony jako nienaciśnięty. Po ponownym kliknięciu wyświetlane są tylko aktywne zlecenia (przycisk zmieni kolor na żółty).
Listę BR można sortować według dowolnego parametru, takiego jak czas. W tym celu należy kliknąć obszar nagłówka kolumny („Data i godzina„). Dane zostaną posortowane w kolejności rosnącej ( ikona ▲). Ponowne kliknięcie zmieni kierunek sortowania (ikona ▼).
Przycisk Bankiety i Rezerwy jest dostępny na dodatkowym ekranie menu, jeśli użytkownik ma prawo do „Edycji Rezerw i Bankietów” (F_ERS) lub „Przeglądaj Rezerwy i Bankiety” (F_VRS).
W przypadku, gdy użytkownik ma jedynie prawo do F_VRS (przeglądania), a następnie do zmiany statusu zamówienia (na przykład po kliknięciu przycisku Bankiet się rozpoczął) oraz do dokonania innych zmian w karcie bankietowej/rezerwowej, konieczne jest wyrzucenie karty z odpowiednim F_ERS (edytuj).
Z listy BR możesz złożyć nowe zamówienie, klikając przycisk Nowy bankiet lub Zarezerwuj i wypełniając jego kartę.
Bankiety i rezerwy na planu sali
Przycisk Układ sali na ekranie roboczym pokazuje BR w postaci aktualnie zajętych stołów na mapie hali restauracyjnej. Jeśli na stole znajduje się kilka BR, pokazywany jest najbliższy w czasie. W trybie „Układ sali” po lewej stronie ekranu znajdują się przyciski z nazwami sal, a po prawej położenie stołów wybranej sali. Zajęte stoły oznaczone są literami „P” (rezerwa) i „B” (bankiet) na kolorowym tle, po prawej stronie znajduje się godzina rozpoczęcia rezerwatu. Kolor tła zależy od stanu BR:
Tło | Status bankietu/rezerwy |
R | Masz jeszcze czas na przygotowanie stołu (do rezerwy pozostała ponad godzina, a do bankietu 6 godzin) |
R | Czas na przygotowanie stołu (mniej niż godzina przed rezerwą i mniej niż 6 godzin przed bankietem) |
R | Godzina rozpoczęcia bankietu/rezerwacji minęła (goście się spóźniają) |
Aby wrócić do listy, kliknij przycisk wskazujący liczbę BR lub Wstecz.
Zawiadomienia o bankiecie i rezerwach
Powiadomienia o zbliżających się bankietach i rezerwacjach na bieżący dzień wyświetlane są na stronie logowania w postaci wielokolorowych kartek:
- System ostrzeże Cię o rozpoczęciu bankietu żółtą kartką na 6 godzin przed startem, a o rozpoczęciu rezerwy – 1 godzinę przed (jeśli w parametrach BR jest ustawione „Przypomnij z wyprzedzeniem”). Informacja o takim BR zostanie pokazana na żółtej kartce. Musisz albo zacząć przygotowywać ten stół, albo przenieść BR na inny stół lub czas.
- Jeśli skończy się czas na przygotowanie stołu (1 godzina na rezerwę i 6 godzin na bankiet), a jest on zajęty kolejnym zamówieniem, to na różowej karcie pojawi się informacja o takim BR z ostrzeżeniem „Stół jest zajęty!”. Musisz obliczyć gości przy tym stole i przygotować go do BR, lub przenieść BR na inny stół lub czas.
- Jeśli BR nie wystartował o wyznaczonej godzinie, to informacja o tym z ostrzeżeniem „Spóźnienie!” pojawi się również na różowej karcie. Możesz skontaktować się z klientem (informacje o kliencie znajdziesz w karcie BR) i w razie potrzeby anulować zamówienie lub przełożyć je na inny termin.
Ostrzeżenie pokazuje:
- Godzina rozpoczęcia BR
- Liczba gości (w nawiasach)
- Nazwa hali i numer stołu
- Komunikaty: „Stolik jest zajęty!”, „Spóźnili się!” i tak dalej
- Komentarz podany w karcie BR, np. „Złóż kwiaty”
Możesz wyłączyć wyświetlanie alertów w Syrve Office. To ustawienie dotyczy całej grupy, więc ostrzeżenia nie będą już wyświetlane na wszystkich terminalach w grupie.
Aby się rozłączyć:
- Przejdź do sekcji Administracja → Konfiguracja sprzedawcy
- Wybierz grupę, do której należy terminal
- W sekcji Ustawienia restauracji odznacz opcję Pokaż ostrzeżenia i rezerwacje bankietów na ekranie blokady.